Skorygowany EBIT wzrósł do 874 mln euro (2024: 780 mln euro), a skorygowana marża EBIT poprawiła się do 4,4% (2024: 3,5%). Free cash flow wzrósł do 465 mln euro, o około 1 mld euro więcej niż w roku poprzednim.
– Pierwsze efekty naszych programów poprawy wydajności są już widoczne – powiedział prezes zarządu ZF, dr Holger Klein.
Ze względu na globalną stagnację w produkcji pojazdów, wolny rozwój elektromobilności oraz niepewność związaną z polityką celną USA, ZF przyspiesza restrukturyzację strategiczną. Klein podkreślił, że od początku 2023 roku firma realizuje strategię „Stärken stärken”, koncentrując się na wzmacnianiu obszarów o pozytywnych perspektywach długoterminowych, takich jak Chassis Solutions, technika pojazdów użytkowych, przemysłowa oraz segment usługowy. Technologie mniej obiecujące, jak autonomiczne pojazdy typu shuttle, nie są kontynuowane, a firma systematycznie ocenia rentowność poszczególnych grup produktów i planuje dalsze dostosowania portfela.
W lipcu 2024 roku ZF ogłosiło także reorganizację struktury lokalizacji w Niemczech oraz dostosowanie liczby pracowników do przewidywanego niższego popytu rynkowego. Na koniec czerwca 2025 roku koncern zatrudniał 157 845 osób na całym świecie, o około 2% mniej niż na koniec 2024 roku (161 631). W Niemczech liczba pracowników spadła o 2,6% do 50 683 (52 027 na koniec 2024). W przeliczeniu na pełne etaty (FTE) od początku 2024 roku zlikwidowano około 11 200 stanowisk, w tym 5 700 w Niemczech, a kolejne 4 700 FTE jest wyłączonych z powodu wcześniejszej emerytury lub przejścia na świadczenia przedemerytalne.