Zobacz więcej
W pierwszych ośmiu miesiącach 2024 r. zarejestrowano 3323 szt. nowych przyczep rolniczych - czyli aż o 24,5% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W okresie styczeń-sierpień br. wciąż liderem pozostała marka Pronar (jednak ze znacznie mniejszym niż w ub. roku udziałem rynkowym), wyprzedzając na podium inne krajowe marki, czyli Metal-Fach i Metaltech.
Sprzedaż ciągników rolniczych w Polsce w pierwszych ośmiu miesiącach 2024 r. była znacznie niższa niż w styczniu-sierpniu 2023 r. Dowodzą tego dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), które wskazują, iż w tym czasie klienci zarejestrowali 5165 szt. nowych ciągników rolniczych. Wolumen rynku po styczniu-sierpniu br. jest niższy aż o 17% niż w analogicznym okresie 2023 r. (6222 sztuki). W sierpniu br. zarejestrowano zaś 602 szt. nowych ciągników rolniczych.
W pierwszych siedmiu miesiącach 2024 r. zarejestrowano 2975 szt. nowych przyczep rolniczych - czyli o 23,1% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W okresie styczeń-lipiec br. wciąż liderem pozostała marka Pronar (jednak ze znacznie mniejszym niż w ub. roku udziałem rynkowym), wyprzedzając na podium marki Metal-Fach i Metaltech.
Sprzedaż ciągników rolniczych w Polsce w pierwszych siedmiu miesiącach 2024 r. jest nadal znacznie niższa niż w styczniu-lipcu 2023 r. Wystarczy rzut oka na dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), które wskazują, iż w tym czasie klienci zarejestrowali 4563 szt. nowych ciągników rolniczych. Wolumen rynku po styczniu-lipcu br. jest niższy aż o 18,3% niż w analogicznym okresie 2023 r. (5587 sztuk). W lipcu br. zarejestrowano zaś 712 szt. nowych ciągników rolniczych.
Barometr koniunktury CEMA nie tylko pozostaje w głębokiej recesji, ale spada o kolejny punkt do -57 (w skali od -100 do +100).
Podobnie jak w poprzednim miesiącu, indeks klimatu biznesowego CEMA dla przemysłu maszyn rolniczych w Europie utrzymuje się na poziomie -56 w skali od -100 do +100, ale można zaobserwować optymistyczne perspektywy na najbliższe 6 miesięcy.
W pierwszych sześciu miesiącach 2024 r. zarejestrowano 2138 szt. nowych przyczep rolniczych - czyli aż o 29% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W okresie styczeń-maj br. wciąż liderem pozostała marka Pronar (jednak z systematycznie spadającym udziałem rynkowym), wyprzedzając na podium marki Metal-Fach i Metaltech.
Sprzedaż ciągników rolniczych w Polsce w pierwszych sześciu miesiącach 2024 r. jest nadal znacznie niższa niż w styczniu-maju 2023 r. Wystarczy rzut oka na dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), które wskazują, iż w tym czasie klienci zarejestrowali 3851 szt. nowych ciągników rolniczych. Wolumen rynku po styczniu-czerwcu br. jest niższy aż o 21,4% niż w analogicznym okresie 2023 r. (4897 sztuk). W czerwcu br. zarejestrowano zaś tylko 584 szt. nowych ciągników rolniczych. Oznacza to 23,9-proc. spadek w stosunku do czerwca 2023 r.