Jak twierdzi producent opona łączy technologię VF-PFO (Very High Flexion - Pressure Field Operations) z bieżnikiem ProgressiveTraction, co ma poprawiać przyczepność w trudnych warunkach glebowych. Z kolei centralne żebro, wzorowane na oponach drogowych, zwiększa stabilność, precyzję prowadzenia i komfort jazdy przy wyższych prędkościach.
Testy w terenie wykazały, że TM800 PowerFlex zapewnia do 20% więcej przyczepności niż inne opony premium, 5% szerszy obszar kontaktu z podłożem oraz 5% lepsze samooczyszczanie w warunkach wilgotnych. Na drodze opona zmniejsza opór toczenia o 6%, co może przekładać się na niższe zużycie paliwa. Dodatkowo wydłuża żywotność opony nawet o 20%.
Technologia VF-PFO pozwala na pracę z większym obciążeniem przy niższym ciśnieniu – opona może przenosić o 17% większy stały ładunek przy 10 km/h, a przy niezmienionym ciśnieniu - do 40% więcej niż standardowe konstrukcje.
W każdej oponie z tej serii znajduje się kod QR, który umożliwia szybki dostęp do informacji technicznych i zaleceń eksploatacyjnych. TM800 PowerFlex objęta jest również gwarancją trwałości bieżnika do 5000 godzin pracy - po rejestracji w portalu Premium Care.
– Z oponą TM800 PowerFlex na nowo definiujemy, czego rolnicy mogą oczekiwać od ogumienia. To efekt naszego doświadczenia i odpowiedzi na realne warunki pracy w terenie – powiedział Luca Sabelli, dyrektor marki Trelleborg Tires.
Nowy model dostępny jest obecnie w dwóch rozmiarach: 650/65R38 i 540/65R28. W kolejnych miesiącach planowane są premiery czterech dodatkowych rozmiarów.