Dotychczasowe systemy kamer w ciągnikach służyły głównie do obserwacji martwych punktów lub wsparcia przy przekraczaniu dróg, nie oferując funkcji ingerujących w sterowanie pojazdem, które są standardem w branży motoryzacyjnej.
Deutz-Fahr wprowadza pierwsze w ciągnikach rozwiązania z zakresu Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). System będzie dostępny w nowej serii ciągników średniej klasy z silnikiem 6-cylindrowym, prezentowanej podczas targów. Pakiet standardowy obejmuje m.in.: asystenta utrzymania pasa ruchu, asystenta skrętu oraz rozpoznawanie obiektów i osób. Pakiet „Advanced” rozszerza funkcje o adaptacyjny tempomat, ostrzeganie o kolizji i rozpoznawanie znaków drogowych.
System uwzględnia specyfikę pracy ciągników, np. obecność przednich i tylnych maszyn uprawowych, jazdę po bocznych drogach bez oznakowania poziomego czy pracę za sieczkarnią polową podczas koszenia kukurydzy. Podstawę systemu stanowi nowa architektura elektroniczna oraz zestaw czujników i kamer, które zwiększają bezpieczeństwo w ruchu drogowym i podczas operacji w gospodarstwie. Deutz-Fahr TAGS tworzy jednocześnie fundament do przyszłych funkcji autonomicznych.