Maszyna może być wyposażona w dwie lub trzy taśmy odsiewające, które transportują plon do modułu Varioweb. Wysokość zrzutu została maksymalnie ograniczona. System Varioweb łączy separator czopkowy z rolkami osiowymi, umożliwiając bezstopniową regulację przepływu plonu z kabiny ciągnika. – Pozycja separatora czopkowego jest mierzona i wyświetlana, a ustawienia można zapisać, co ułatwia ich późniejsze odzyskanie – tłumaczy producent.
Główny system oddzielania łęcin składa się z taśmy odsiewającej i taśmy łęcinowej wspieranych przez zestawy zgarniaczy. Wysokość i rozmieszczenie zgarniaczy można regulować, a w przypadku nagromadzenia łęcin, ramy rzędów można podnieść.
Spirit 9200i VW ma 8,5-tonowy zbiornik z regulowaną wysokością rozładunku do 4,2 m. Dostępny jest hydraulicznie składany amortyzator wysypu oraz opcjonalny system umożliwiający rozładunek podczas jazdy. Opcjonalny hydrostatyczny napęd kół zapewnia mocną i łatwą obsługę. Dodatkowa pompa hydrauliczna napędza silniki tylnej osi o łącznej mocy trakcyjnej 120 KM. Szybko-wymienne głowice zespołu kopaczki umożliwiają zbiór różnych upraw jedną maszyną. W pełni hydrauliczny układ napędowy zapewnia pełną kontrolę nad procesem zbioru.
Prototyp Spirit 9200i VW został przetestowany w 2024 roku i zebrał pozytywne opinie. W tym roku uruchomiono limitowaną serię przedprodukcyjną. Maszyna została po raz pierwszy pokazana w pełnej konfiguracji demonstracyjnej podczas targów Potato Europe w Lelystad w Holandii na początku września.
Specyfikacja techniczna: długość 11,7 m, szerokość 3,3 m, wysokość 4 m; szerokość rzędów 75-90 cm; pojemność zbiornika ponad 8 ton; masa 11 495 kg; maksymalna wysokość rozładunku 4,2 m; wymagana moc 165 KM.