– Chcieliśmy zaoferować coś innego niż to, co już jest na rynku. Maszyny kompaktowe w Polsce są wciąż potrzebne – podkreśla Kamil Omilian, odpowiedzialny za rozwój marki Magni w kraju. Już teraz producent zapowiada dalsze poszerzanie oferty – m.in. o maszynę łączącą kompaktowe gabaryty z możliwością unoszenia 3,5 t na wysokość 6,7 m. Maszyna ta, przy szerokości 2, m i wysokości ok. 2 m, będzie idealna do pracy w ciasnych przestrzeniach – np. w starszych zabudowaniach inwentarskich i fermach drobiu.
Wróćmy jednak do aktualnej oferty. Maszyny kompaktowe posiadają silniki firmy Deutz ( do 3,5 t) a ładowarki dużej klasy oferują silniki dobrze znane z niezawodności i wytrzymałości w trudnych warunkach eksploatacyjnych FPT/Iveco o mocy do 170 KM. Wydajność układu hydraulicznego również wyróżnia Magni Agri. Modele te wyposażone są w 160-litrową pompę tłoczkową (standard rynkowy to 140-150 l/min – przyp. red.), amortyzowane kabiny a w modelu 5.8 amortyzowane przednie zawieszenie.– Operatorzy doceniają, że podnosząc materiał, obroty silnika automatycznie dostosowują się do potrzeb hydrauliki, co zwiększa precyzję i komfort pracy – dodaje Omilian. Panel dotykowy pozwala operatorowi programować przyciski do wybranych funkcji, zachowując równocześnie możliwość manualnej obsługi. Magni zastosowało także zaawansowane technologie z segmentu ładowarek obrotowych. Przykładem może być system pomiaru przeciążenia bazujący na ciśnieniu hydraulicznym i pozycji wysięgnika – precyzyjniejszy niż klasyczne rozwiązania oparte na osi tylnej. Maszyny w standardzie oferują również funkcję ważenia materiału (z dokładnością operacyjną, nie certyfikowaną).
Wersje 5-tonowe wyposażone są w przekładnię CVT, pozwalającą na rozwinięcie prędkości do 50 km/h, co istotnie podnosi wydajność podczas pracy w terenie, jak również w zawieszenie przedniej osi, które umożliwia korekcję pozycji teleskopu bez jego fizycznego przesuwania, co znacząco usprawnia pracę z ładunkiem.
Struktury w trakcie tworzenia
Rozwój sieci sprzedaży i serwisu jest kluczowym elementem strategii Magni w Polsce. Firma posiada oddział w Jankach pod Warszawą, co zapewnia lokalne wsparcie techniczne, dostęp do części zamiennych oraz możliwość szybkiego reagowania w przypadku awarii. – Silna sieć dilerska musi mieć wsparcie producenta na miejscu – to jest kluczowe dla współpracy – podkreśla Omilian.
Firma prowadzi szkolenia dla dilerów z zakresu diagnostyki, hydrauliki i mechaniki, a w razie potrzeby specjaliści serwisowi wspierają dealerów w terenie. Demonstracje maszyn w gospodarstwach pozwalają potencjalnym klientom na samodzielne sprawdzenie funkcjonalności sprzętu. – Chcemy, żeby klienci sami sprawdzili, jak maszyna pracuje i dali nam feedback – tłumaczy Omilian.
Dobre finansowanie
Magni oferuje także finansowanie fabryczne z atrakcyjnymi warunkami, umożliwiające zakup maszyn w bardziej przystępny sposób. Strategia firmy w Polsce skupia się na budowie silnej sieci dealerskiej, zapewnieniu wsparcia technicznego na miejscu i tworzeniu kompleksowej oferty dla rolników. – Obecność lokalnego oddziału i doświadczony zespół to dla nas mocny argument. Dzięki temu możemy skutecznie szkolić dilerów i zapewnić szybkie wsparcie serwisowe – podsumowuje Omilian.