Wywiady Aktualności

Krampe - odpowiedź na bieżące potrzeby rynku

Data publikacji:

Podczas rozmowy z przedstawicielem firmy Krampe, zajmującej się produkcją przyczep i maszyn rolniczych, poruszono tematy dotyczące obecnej sytuacji rynkowej, strategii rozwoju oraz planów na przyszłość. Firma, będąca liderem na rynku niemieckim, stawia na innowacje i dostosowanie się do zmieniających się warunków rynkowych. Z Robinem Krampe, właścicielem firmy Krampe rozmawia Grzegorz Antosik.

Głównym rynkiem zbytu dla produktów firmy Krampe jest oczywiście rodzimy rynek niemiecki. Jaka jest obecnie sytuacja na rynku w Niemczech?

Jesteśmy dalecy od euforii na rynku, to jasne, ale jesteśmy też zadowoleni ze sprzedaży w ostatnich latach. Nasza firma w ostatnim roku ze sprzedaży produktów Krampe uzyskała ok. 52 mln euro. Plan na rok 2024 zakłada wzrost rzędu 22%, do poziomu 62-63 mln euro. W końcu bowiem nadal jest bardzo dużo profesjonalnych klientów, planują inwestycje i mają strategię inwestycyjną, mimo że sytuacja na rynku jest trudniejsza.

W naszym przedziale produktowym jesteśmy liderem w Niemczech, choć nie brakuje nam konkurentów – zarówno firm lokalnych, jak i tak ważnych w skali Europy graczy jak Joskin czy Fliegl. Oczywiście są producenci, którzy produkują więcej przyczep, ale dotyczy to maszyn o mniejszej ładowności. 

 

Jak zatem udaje się – z produktami premium oferowanymi przez Krampe – penetrować inne rynki zbytu, takie jak Polska?

Widzimy dużą szansę mocniejszego wejścia na polski rynek, ponieważ widzimy rosnące zainteresowanie większymi, wysokojakościowymi maszynami wyposażonymi w najnowsze rozwiązania techniczne, np. zgodność ze standardem Isobus. To naturalna kolej rzeczy w sytuacji, gdy przedsiębiorcy rolni stają się coraz bardziej profesjonalni. Naszym sprzymierzeńcem jest także wprowadzenie europejskiej homologacji, co skutkuje tym, iż wiele producentów z Europy Środkowej czy Wschodniej musi poprawić jakość produktów, aby spełnić te wymogi. Dla nas nie stanowi to większego problemu.

 

Proszę zatem powiedzieć, jakie są Państwa plany rozwoju na najbliższe lata?

W ostatnich dwóch latach zmodernizowaliśmy i wybudowaliśmy od podstaw trzy nowe hale produkcyjne wyposażone w nowoczesny park maszynowy, w skład którego wchodzą lasery czy robot spawalniczy do podwozi wdrożony. Umożliwia to nam znaczne uniezależnienie od dostaw komponentów, a także zwiększenie wydajności produkcji o 25%. Nie jest to oczywiście nasze ostatnie słowo – chcemy odpowiedzieć na bieżące potrzeby rynku i nie czekać biernie, aż rynek sam się poprawi. Oczywiście zobaczymy co przyniosą lata 2025-2026.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.