Sercem nowych ciągników jest 6-cylindrowy, wysokoprężny silnik Deutz TCD 6.1 z maksymalnym momentem obrotowym 1072 Nm i mocą 247 KM. Jednostka ta spełnia wymagania europejskiej normy emisji spalin Stage V. Sprawne przenoszenie napędu zapewnia nowa przekładnia SDF TTV Compound, wyposażona w funkcję PowerZero i dobrze już znany PowerShuttle pozwalający operatorowi regulować poziom płynności zmiany kierunku jazdy.
Przekładnie TTV stanowią doskonałe połączenie dwóch niezwykle wydajnych agregatów hydrostatycznych oraz zoptymalizowanych podzespołów mechanicznych. Zastosowany układ napędowy gwarantuje również najwyższą wytrzymałość dzięki wysokiemu przepływowi mocy w typowych warunkach pracy zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach. Maksymalna prędkość ciągników wynosi 60 km/h.
Poprawę bezpieczeństwa na drodze i lepsze właściwości manewrowe zapewniają inteligentne zawieszenie przedniej osi oraz suche hamulce tarczowe. Promień skrętu został zmniejszony o prawie 2 m. Równie dobrze prezentują się pozostałe osiągi ciągników. Przy masie własnej maszyn wynoszącej ok. 16 t ich ładowność została zwiększona do 6,5 t.
Przedni podnośnik oferuje udźwig do 5,45 t i może być połączony z przednim WOM Dual Speed, który zapewnia operatorowi zmianę prędkości WOM z 1000 na 1000 Eco w InfoCentrePro. Prędkości obrotowe WOM Eco dostępne są oczywiście także z tyłu, dając zauważalne korzyści w zakresie zużycia paliwa i wydłużenia okresu eksploatacji komponentów.
Układ hydrauliczny ciągników posiada zaawansowane rozwiązania dostępne dotąd w klasie Premium. Obwód hydrauliczny i przekładni mają niezależne smarowanie. Oferowana pompa Load Sensing zapewnia wydajność przepływu 160 lub 210 l/min, a elektroniczne sterowanie wszystkich rozdzielaczy pozwala na programowanie i sterowanie w sposób proporcjonalny.
Tylny podnośnik ma udźwig 10 lub 11,1 t w wersji HD i można na nim zamontować hydrauliczne lub automatyczne stabilizatory dolne.
W standardzie jest dolny zaczep, który umożliwia łatwe połączenie z przyczepami. W zależności od wymagań technicznych, nowa Seria 7 TTV może być wyposażona w pneumatyczne lub hydrauliczne hamulce przyczepy DualMode.
Kolejne usprawnienia dotyczą możliwości załadunku ładowaczem. Trudne zadania ułatwia w tym przypadku pakiet oświetlenia Front-Loader Light i zestaw przygotowania do ładowacza - ReadyKit. W połączeniu ze specjalnie zaprojektowanym dla tego ciągnika ładowaczem czołowym Profiline FZ80.1, możliwe staje się teraz podnoszenie ładunku na wysokość ponad 4,5 m i wykorzystanie siły odspajania 3770 daN.
Nowy poziom komfortu
Pneumatycznie amortyzowana kabina operatora MaxiVision została zmodernizowana, zapewnia doskonałą widoczność i jest jeszcze bardziej ergonomiczna. Jej wyposażenie obejmuje między innymi pneumatyczny fotel obracający się do 23°, wielofunkcyjny podłokietnik z dżojstikiem MaxCom, czytelny i intuicyjny terminal iMonitor 3 z wyświetlaczem 12” lub 8”, odbiornik satelitarny SR20 GNSS RTK, radio DAB+ z Bluetooth, pełny pakiet oświetlenia LED oraz funkcję iLock. Na wyróżnienie zasługuje również funkcja Auto-Turn, która umożliwia ciągnikowi automatyczne zawracanie na uwrociach, bez konieczności interwencji operatora.
W standardzie producent oferuje - darmowy przez pierwszy rok pakiet zarządzania danymi oraz narzędzie do zarządzania flotą SDF Fleet Management, które ponadto ułatwiają diagnostykę maszyny.