Aktualności

Koniunktura na szczycie

Data publikacji:

Wydaje się, że ogólny wskaźnik klimatu biznesowego dla przemysłu maszyn rolniczych w Europie osiągnął swój szczyt w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Po osiągnięciu w maju i czerwcu najwyższego poziomu od 2008 r., indeks spadł o 4 punkty w lipcu do 68 (w skali od -100 do +100).

    CEMA Koniunktura na szczycie

Ocena bieżącej działalności jest nadal bardzo pozytywna (została nawet oceniona nieco lepiej niż w ostatnich dwóch miesiącach), ale mniej firm spodziewa się dalszego wzrostu obrotów w nadchodzących sześciu miesiącach. Jeśli chodzi o oczekiwania dotyczące nadchodzącego napływu zamówień (wskaźnik, który nie jest uwzględniany w ogólnym wskaźniku klimatu koniunktury), zmiana była jeszcze bardziej wyraźna: udział respondentów spodziewających się wzrostu zamówień spadł do mniej niż jednej trzeciej, co stanowi najniższy poziom w tym roku.

Kolejna niepewność dotyczy stopnia, w jakim napływające zamówienia mogą zostać zrealizowane w obliczu ekstremalnego wzrostu cen i niedoborów po stronie dostawców. Ponad 90% firm biorących udział w badaniu skarży się na wąskie gardła w dostawach. 36% respondentów z fabryk ciągników spodziewa się w nadchodzącym miesiącu wstrzymania produkcji z powodu braku pewnych podzespołów. 

Pomimo wszystkich niepewności, przedstawiciele europejskiego przemysłu pozostają pewni, że zakończą rok z dobrymi wynikami. W odniesieniu do całego roku 2021 uczestnicy badania przewidują dla swojej firmy wzrost obrotów o 12% (średnia arytmetyczna) lub 10% (mediana).

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.