Ciągniki z serii 6C (dostępne również w wersji komunalnej i Warrior) wyposażone są w sprawdzone, 4-cylindrowe, 3,6-litrowe silniki Deutz, które spełniają wymogi normy Stage V. Jednostka zapewnia wysoki moment obrotowy, który zapewnia dużą elastyczność silnika w zakresie niskich prędkości obrotowych, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.
Wersje trzy
Nowe modele oferowane są z trzema wersjami układu napędowego. W podstawowej wersji montowane są 5-biegowe skrzynie z półbiegami Powershift. W przypadku przekładni Hi-Lo operator ma do dyspozycji 20+20 lub 40+40 przełożeń (2 lub 4 zakresy). W przypadku skrzyń HML liczba przełożeń wynosi 30+30 lub 60+60 (2 lub 4 zakresy). Ciągniki 6C oferują funkcję APS, dzięki której półbiegi Powershift na każdym biegu głównym zmieniane są automatycznie w trakcie przyspieszania. To nie koniec, bo do ciągników 6C Deutz-Fahr wprowadził nowy układ napędowy RVshift, pod którym kryje się przekładnia z 20+16 przełożeniami, z których wszystkie zmieniane są pod obciążeniem (opcja - reduktor, pozwalający poruszać się z prędkością od 0,02 km). Układ napędowy można w dowolny sposób programować, wybierać zakres przełożeń. Ofertę wyposażenia uzupełnia napęd bezstopniowy TTV. Dwuzakresowa przekładnia stanowi połączenie przekładni mechanicznej i hydrostatycznej, dzięki czemu zapewnia wysoką sprawność i niskie straty mocy. Modele 6C TTV standardowo posiadają możliwość jazdy w trzech trybach: automatycznym, manualnym oraz WOM.
Wszystkie wersje napędu posiadają elektrohydrauliczne sterowanie napędem na 4 koła i blokadą mechanizmów różnicowych. Nowością w tej klasie ciągników jest możliwość doposażenia w funkcję ASM, do automatycznego sterowania napędem i blokadą w zależności od prędkości jazdy oraz kąta skrętu kół ciągnika.Ciągniki z serii 6C standardowo wyposażone są w rewers elektrohydrauliczny Powershuttle. Dodatkowo na dźwigni rewersu znajduje się pokrętło, za pomocą którego operator może regulować szybkość zmiany kierunku jazdy. W wersji Powershift razem z rewersem dostępna jest funkcja Stop&Go, która umożliwia zatrzymanie ciągnika bez wciskania pedału sprzęgła. W przypadku napędu RVshift funkcja Stop&Go posiada 3 tryby pracy i pozwala na zatrzymywanie ciągnika pedałem hamulca i późniejsze ruszanie z miejsca także za pomocą pedału gazu lub dżojstika. W napędzie bezstopniowym TTV napęd posiada funkcję PowerZero, która po zatrzymaniu utrzymuje ciągnik w miejscu i umożliwia ruszenie z miejsca po ponownym wciśnięciu pedału gazu.
Nowe ciągniki Deutz-Fahr posiadają 3 lub 4 prędkości tylnego WOM. Opcje dodatkowe obejmują także WOM przedni o prędkości 1000 obr./min. Ciągniki z serii 6C posiadają też funkcję AutoWOM, która automatycznie uruchamia i rozłącza napęd wałka w trakcie podnoszenia i opuszczania ramion. Co więcej, zmieniając zakres ruchu ramion podnośnika, operator reguluje jednocześnie, w którym momencie funkcja AutoWOM będzie sterowała napędem wałka. W wyposażeniu standardowym jest zębata pompa hydrauliczna o stałej wydajności 90 lm/min, zaś w opcji - pompa tłoczkowa Load-Sensing o maksymalnym wydatku 120 l/min. W modelach 6C maksymalny udźwig podnośnika tylnego wynosi 7000 kg (w opcji podnośnik przedni - 5000 kg).
Komfortowo i precyzyjnie
Modele z serii 6C wyposażone są w amortyzowaną mechanicznie kabinę TopVision z 4 wąskimi słupkami, szyberdachem, wygodnym fotelem operatora (amortyzacja pneumatyczna) i pasażera, kierownicą regulowaną w dwóch płaszczyznach i nowym wyświetlaczem z 5-calowym ekranem ciekłokrystalicznym. W wersji z napędem Powershift wszystkie sterowniki umieszczono na nowej prawej konsoli, w zasięgu ręki operatora umieszczono dźwignię zmiany biegów, półbiegów oraz dźwignię wyboru zakresów prędkości jazdy. Tuż obok znajduje się panel sterowania podnośnikiem oraz dźwignie sterowania obwodami hydrauliki. W wersji z napędem RVshift oraz TTV, do fotela przymocowano podłokietnik z podstawowymi sterownikami oraz dżojstikiem. Kabina może być wyposażona w iMonitor - konsolę z 8-calowym ekranem do sterowania funkcjami ciągnika, montowaną na nowym wsporniku. Modele z serii 6C oferują rozbudowany pakiet reflektorów - maksymalna konfiguracja obejmuje po 6 świateł roboczych z przodu i z tyłu (opcja - LED).
Nowe ciągniki Deutz-Fahr zostały zaprojektowane również do prac z wykorzystaniem ładowacza czołowego - istnieje możliwość wyboru fabrycznego zestawu wraz z przygotowaniem do montażu. W wersji podstawowej „Light Kit” zawiera on ramę i konstrukcję wsporczą, zaś w wersji pełnej „Ready Kit” również: pełne podłączenie zasilania z układu hydraulicznego, złącze Hydro-Fix, gniazdo elektryczne, zintegrowany dżojstik mechaniczny do sterowania ładowaczem umieszczony w kabinie.
Co ważne, ciągniki z serii 6C można wyposażyć w zestaw przygotowany do zamontowania systemu rolnictwa precyzyjnego obejmujący dodatkowe sterowanie na układzie kierowniczym oraz okablowanie. Do obsługi wymagany jest iMonitor. Pod dachem kabiny montowany jest moduł telematyki CTM, który umożliwia wykorzystanie łączności z siecią telefonii komórkowej i za jej pośrednictwem - podłączenie ciągnika do Internetu. Użytkownik może korzystać z aplikacji SDF Fleet Management, dzięki której ma stały podgląd na lokalizację i parametry użytkowe ciągnika. Dzięki wykorzystaniu modułu CTM możliwe jest także wykorzystanie wsparcia zdalnego. iMonitor w kabinie ciągnika może służyć jako terminal uniwersalny do sterowania maszyną poprzez Isobus. Opcjonalnie dostępne są także funkcje AutoTurn (do automatycznego prowadzenia ciągnika także na uwrociach pola) oraz XTend (do bezprzewodowego połączenia iMonitora z dowolnym urządzeniem mobilnym).