Artykuł

Jest potencjał wzrostu

Jest potencjał wzrostu

Firma Lemken zamierza wzmocnić i rozszerzyć swoja ofertę w obszarach uprawy gleby, technologii siewu i produktów do pielęgnacji roślin. Zgodnie podkreślają to czołowi przedstawiciele tego niemieckiego producenta - Anthony van der Ley, prezes zarządu (w rozmowie z Berndem Pawelzikiem z magazynu eilbote) oraz Dirk Hollinderbäumer, szef eksportu i Jan Wosiek, menedżer eksportu na rynek polski (w rozmowie z redakcją atr express).

Zobacz także: Strautmann w gospodarstwie

Które rynki eksportowe są najważniejsze dla firmy Lemken w 2020 r.? Jakie jest znaczenie rynku polskiego?
Dirk Hollinderbäumer: Największymi rynkami eksportowymi dla firmy Lemken pozostają Francja i Rosja, a następnie Ukraina, USA i Wielka Brytania. Jednak Polska zawsze znajdowała się w pierwszej dziesiątce naszych rynków eksportowych, z dużym potencjałem dotarcia do grupy pięciu najważniejszych rynków.

Jaki sprzęt najlepiej sprzedaje się na najważniejszych rynkach zbytu, w tym w Polsce?
Jan Wosiek: Lemken jest dobrze znany z maszyn do profesjonalnej uprawy roli. Pod tym względem należymy do wiodących producentów maszyn do uprawy gleby, siewników i pielęgnacji roślin za pomocą rozsiewaczy nawozów oraz maszyn do mechanicznego zwalczania chwastów. Szczególnie ten ostatni sektor oferuje nam duży potencjał wzrostu.

Dla porównania, jak wygląda sprzedaż na najważniejszym rynku eksportowym dla firmy Lemken, czyli we Francji?
Antony van der Ley: W ub. roku rynek we Francji przyniósł 15% całego obrotu. Wraz z wprowadzeniem na rynek maszyny Rubin 10 w kombinacji z Seed Hub firma Lemken rozbudowuje swoją dobrą pozycję rynkową we Francji. W drugim półroczu spodziewamy się dalszego wzrostu na tamtejszym rynku. W przypadku krótkich bron talerzowych możemy poszczycić się ponad 25-proc. udziałem w rynku.W roku 2019 producenci zgodnie z AXEMA Economic Report zgłosili 2008 sprzedanych krótkich bron talerzowych. W 2018 r. było to tylko 748 nowych maszyn tego typu. Trzeba jednak mieć na względzie, że w ubiegłorocznych wynikach sprzedaży ujęto prawdopodobnie wiele urządzeń z zapasów magazynowych z wcześniejszych lat, częściowo będących u dystrybutorów, częściowo u odbiorców...

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express 19/2020 - zamów:

bezpłatny egzemplarz prenumeratę


Reklama
Powiązane artykuły