Zobacz także: Jest potencjał wzrostu
Z ogólnej sumy nabytych ciągników 68 831 z tych pojazdów stanowiły ciągniki rolnicze, pozostała część przypada na quady, ładowarki teleskopowe i inne typy pojazdów samobieżnych. Według CEMA z ogólnej liczby nowych rejestracji 23 556 sztuk ciągników miało moc 37 kW i mniej, a 65 549 - 38 kW i więcej.
Dwa największe rynki ciągników w Europie to nadal Niemcy i Francja, pomimo iż wszystkie nowe rejestracje ciągników w tych dwóch krajach spadły w pierwszych sześciu miesiącach 2020 r. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku odpowiednio o 2,75 i 18,81%. Drastyczny spadek odnotowano również we Włoszech (17,98%), Wielkiej Brytanii (25,2%) i Hiszpanii (25,62%).
Jak wynika z ostatniego komunikatu CEMA (wrzesień 2020 r.), wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury dla sektora maszyn rolniczych w Europie nadal się poprawia i powrócił do poziomów sprzed wystąpienia pandemii koronawirusa. W drugiej połowie 2020 r. okaże się, czy rejestracje ciągników potwierdzą powrót do poziomów sprzed COVID-19.