Co spowodowało, że prawie 1500 właścicieli lub użytkowników różnych maszyn Claas oceniło najwyżej właśnie te firmy? Producenci rolni, którzy dobrowolnie zgodzili się na udział w badaniu zadowolenia klientów Claas, odpowiedzieli na kilkadziesiąt szczegółowych pytań. Analizowali podstawowe elementy usług: sprzedaż - wiedzę produktową handlowców, proces przekazania maszyny, czas reakcji na zapytania kierowane do działu sprzedaży; serwis - szybkość dojazdu do maszyny, wyposażenie mobilnego warsztatu i jakość samej naprawy; a także dobór części zamiennych - profesjonalizm w doborze części i tempo realizacji zamówienia.
Firma Roltex otrzymała bardzo wysokie noty za doradztwo w doborze modelu i określeniu wyposażenia sprzętu. U tego dilera działa zresztą specjalny zespół, odpowiedzialny za profesjonalne przygotowanie maszyny do wydania oraz jej kalibrację podczas uruchomienia.
Z kolei firma Świerkot - zdaniem rolników - bardzo dobrze pomaga dobrać części zamienne, a jakość wykonanych napraw przez ten serwis i wyposażenie warsztatów mobilnych są na bardzo wysokim poziomie. Świetnie wyposażonymi samochodami serwisowymi wyróżnia się również firma Agro-Land, która skutecznie szkoli operatów maszyn i bardzo szybko reaguje na zgłaszane zapytania klientów.
Warto dodać, iż Claas Polska, niezależnie od nagradzania dorocznie trzech najlepszych dilerów, zdecydował się od tego roku wprowadzić jeszcze jeden laur: Lidera Kategorii. W kategoriach Serwis i Części Zamienne zwyciężyła firma Świerkot, zaś Sprzedaż - firma Kalchem.