Największy wzrost sprzedaży zanotowano w Ameryce Północnej, gdzie eksport zwiększył się o 16,8%. Kluczowym rynkiem były Stany Zjednoczone - drugi co do wielkości odbiorca włoskich produktów spożywczych – z wartością dostaw 7,9 mld euro (+17%). Do USA trafiało głównie oliwa z oliwek (ok. 800 mln euro) oraz wina czerwone i różowe (ok. 600 mln euro). Wzrost eksportu odnotowano też w kierunku Australii (+15,2%), Ameryki Południowej (+11,4%) i Azji (+7,5%). Jedynie dostawy do Afryki spadły nieznacznie o 0,2%.
Eksport do państw europejskich zwiększył się o 6,6%, a Unia Europejska pozostała głównym partnerem handlowym Włoch, odbierając 58% całkowitego eksportu w tym segmencie. Najważniejszym rynkiem był nadal rynek niemiecki. Produkty postrzegane jako typowo włoskie - tzw. „Made in Italy” - osiągnęły wartość eksportu ponad 50 mld euro (+9,3%), a głównymi motorami wzrostu były wyroby przetworzone i napoje.
W pierwszym kwartale 2025 roku sektor nadal wykazywał dodatni bilans handlowy, choć import (+11,7%) rósł szybciej niż eksport (+6,9%). Najlepsze wyniki osiągnięto w sprzedaży do USA (+17,4%) i Kanady (+14,1%). Przewodniczący CREA Andrea Rocchi podkreślił, że wyniki te świadczą o dużej konkurencyjności włoskiego sektora rolno-spożywczego, który jest „ważnym motorem rozwoju” i wzmacnia międzynarodową pozycję kraju.