Aktualności

Technika i praktyka na trasie pokazowej Steyr

Data publikacji:

Bez wielkiej sceny, bez niepotrzebnych przeszkadzajek – tylko pole, ciągnik i konkretne liczby. Tak wyglądała prezentacja traktorów z serii Plus, która pod koniec marca zawitała do dwóch lokalizacji w Polsce. Uczestnicy mogli samodzielnie przetestować maszyny i porozmawiać ze specjalistami produktowymi.

    Technika i praktyka na trasie pokazowej Steyr

    default

Steyr Plus Road Tour 2025 to cykl pokazów organizowanych w różnych częściach kraju, który trwać będzie aż do maja – tym razem przedstawimy jedne z dwóch pierwszych wydarzeń, które zorganizowane zostały przez dilerów Steyra z południowej części kraju – firmy Anderwald i Kisiel.

Wydarzenia umożliwiły uczestnikom testy ciągników Steyr Plus bezpośrednio w warunkach polowych oraz zapoznanie się z wybranymi rozwiązaniami technologicznymi zastosowanymi w tej serii. Oprócz jazd próbnych odbywały się prezentacje techniczne oraz rozmowy z przedstawicielami producenta i lokalnych dilerów. Omawiano m.in. funkcje zdalnego zarządzania maszynami, obsługę systemu Isobus czy wykorzystanie automatycznego prowadzenia w codziennej pracy.

Kilka słów o technice

Ciągniki z serii Steyr Plus wyposażono w 4-cylindrowe silniki FPT F5 o pojemności 3,6 l, spełniające normy emisji Stage V. Zakres mocy obejmuje modele od 80 do 117 KM. Jednostki napędowe współpracują z mechanicznymi przekładniami 12x12 lub 20x20 z rewersem. Dostępna jest także wersja z półbiegami pod obciążeniem (PowerShift). Najbardziej zaawansowaną opcją jest przekładnia S-Control 2 – 2-stopniowa skrzynia Powershift 24x24 z elektrohydrauliczną przekładnią nawrotną Powershuttle.

Układ hydrauliczny oparto na pompie o przepływie otwartym, o wydajności 82 l/min. Ciągniki mogą być wyposażone w maksymalnie trzy mechaniczne tylne zawory hydrauliki zewnętrznej oraz dwa mechaniczne zawory międzyosiowe, obsługiwane dżojstikiem. System Lift-O-Matic umożliwia szybkie podnoszenie i opuszczanie narzędzi zawieszanych.

Do wyboru są dwa warianty osi przednich: standardowa klasa 1.0 HD oraz wzmocniona 1.5 HD – szczególnie przydatna podczas pracy z ładowaczem czołowym. Tylne ogumienie może osiągać rozmiar do R38, a dopuszczalna masa całkowita wynosi do 7 t, co zapewnia elastyczność przy pracach transportowych i z cięższym osprzętem.

Tylni podnośnik o udźwigu do 4700 kg oraz hydraulika o wydatku 80 l/min umożliwiają efektywną obsługę szerokiego zakresu narzędzi. System Isobus zapewnia komunikację z kompatybilnym sprzętem bez potrzeby instalowania dodatkowych monitorów. Kabina wyposażona jest w ekran do obsługi podstawowych funkcji oraz opcjonalne elementy zwiększające komfort pracy, takie jak zawieszenie kabiny, panoramiczny dach czy układ amortyzacji osi przedniej.

Funkcja rozłączania napędu po wciśnięciu pedału hamulca umożliwia płynne sterowanie ciągnikiem i wspiera działanie systemu Stop&Go. Układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem ogranicza liczbę obrotów kierownicy pomiędzy skrajnymi pozycjami kół, co ułatwia manewrowanie w ciasnych przestrzeniach. Tryb ECO w przekładni S-Control 2 pozwala osiągnąć prędkość 40 km/h przy obniżonych obrotach silnika, co przekłada się na oszczędność paliwa.

W zakresie rozwiązań cyfrowych dostępny jest system prowadzenia S-Guide, zapewniający dokładność do 1,5 cm, oraz platforma telematyczna S-Fleet do zdalnego monitorowania i przesyłania danych operacyjnych w czasie rzeczywistym. 

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.