Aktualności

Anderwald nowym dilerem Steyra

Data publikacji:

Marka Steyr przeorganizowuje swoją działalność w południowej części kraju – dzieje się tak za sprawą nowego dilera – dobrze znanej w branży i działającej od 2003 r. firmy Anderwald, która przejęła odpowiedzialność za sprzedaż i obsługę posprzedażową ciągników z tym znakiem na terenie województw opolskiego i śląskiego.

    Anderwald nowym dilerem Steyra

Decyzja o podjęciu współpracy z marką Steyr była dla właściciela firmy Anderwald – Jana Anderwalda – istotnym zwrotem strategicznym. Po zakończeniu wieloletniej współpracy z koncernem AGCO (początkowo marka Valtra, do której z czasem dołączył Fendt), firma koncentrowała się na dystrybucji ciągników używanych oraz maszyn towarzyszących (sprzedaż uzupełniona także np. o wynajem). Włączenie ciągników z segmentu premium było wynikiem dogłębnej analizy rynku oraz otwartości na inicjatywę CNH.

 – Chęć współpracy wyraziły w tym przypadku obie strony. Przedstawiciele koncernu szukali na tym terenie rozsądnego partnera do współpracy, jeśli chodzi o markę Steyr. Miałem też wcześniej propozycje z innych marek ciągnikowych. Nie były to dla mnie jednak dobre, optymalne rozwiązania. Szybko doszedłem do wniosku, że Steyr może być sensownym uzupełnieniem mojej oferty, mimo wcześniejszych doświadczeń z markami ciągnikowymi, które nie zawsze spełniały moje oczekiwania – podkreśla Jan Anderwald.

Dobre wejście w rynek

Kluczowe było dopasowanie do istniejącego portfolio, bez ryzyka wystąpienia możliwych konfliktów produktowych. 

– Przede wszystkim nie koliduje mi to z żadnymi innymi produktami. Steyr daje nam możliwość rozwoju bez wchodzenia w konflikt z innymi markami jak np. Pöttinger – wyjaśnia właściciel firmy Anderwald.

Wprowadzenie ciągników Steyr do oferty zostało bardzo dobrze odebrane przez klientów. Efekt? Pierwsze przeprowadzone transakcje i dostawy ciągników. Obecnie największe zainteresowanie dotyczy modeli o mocy do 150 KM, co odpowiada strukturze gospodarstw rolnych w tej części kraju. 

– Pierwsi klienci pojawili się bardzo szybko po rozpoczęciu naszej współpracy. Wygląda to zatem obiecująco, choć obecnie zainteresowanie towarzyszy głównie małym i średnim mocom. Zakup takiego ciągnika pomocniczego, drugiego czy trzeciego na gospodarstwo – to były najczęstsze przypadki. Powyżej 150 KM nie dzieje się zbyt dużo, bo póki co gospodarstwa wielkoobszarowe wstrzymały inwestycje – tłumaczy Jan Anderwald.

Pozycjonowanie marki

Firma Anderwald postawiła na ciągniki klasy premium, oferując produkt o bogatym wyposażeniu fabrycznym, odpowiadający standardom rynku zachodnioeuropejskiego. 

– Z trzech marek siostrzanych, New Holland, Case IH i Steyr, to z założenia ta ostatnia z nich ma być ciągnikiem premium – zaznacza Jan Anderwald. 

– Konfiguracja fabryczna tych ciągników jest tak ułożona, żeby maszyna była bogato wyposażona. Dobrym tego przykładem są bezstopniowe skrzynie biegów jako standard, co dodatkowo podkreśla ich zaawansowanie technologiczne – uzupełnia.

Takie podejście producenta przekłada się na realne atuty wizerunkowe i sprzedażowe w regionie, gdzie Steyr od lat budzi pozytywne skojarzenia. 

– Steyr jako marka austriacka w naszym rejonie kojarzy się wyłącznie dobrze. I myślę, że właśnie przez to jesteśmy w stanie dużo ugrać i osiągnąć sensowny udział rynkowy – podkreśla właściciel firmy.

Nowy diler planuje osiągnąć 5% udziału rynkowego w ciągu pierwszych dwóch lat działalności z marką Steyr. Jest to cel ambitny (w skali kraju Steyr oscyluje w okolicach 2% udziału), ale – jak wskazuje sam właściciel firmy – realny, biorąc pod uwagę lokalną specyfikę rynku i wizerunek marki. Kolejne lata mają przynieść dalszy wzrost, oparty na pogłębianiu relacji z klientami oraz zwiększaniu rozpoznawalności produktów Steyr w regionie.

W realizacji tego zadania firma Anderwald liczy rzecz jasna na wsparcie struktur CNH, które – jak zauważa właściciel – wyróżniają się większą dozą elastyczności i profesjonalizmu na tle wcześniejszych doświadczeń z innymi koncernami. 

– Wydaje mi się, że w CNH są te struktury dużo bardziej rozbudowane, jeśli chodzi o wsparcie sprzedaży, części zamienne, serwis. Na szczęście jest jednak bardzo ważny czynnik ludzki, który sprawia, że więcej rzeczy jest po prostu do dogadania – podsumowuje Jan Anderwald. 

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.