Gospodarka i rolnictwo

Krytyka planowanej unijnej dyrektywy glebowej

Data publikacji:

Organizacje rolnicze i leśne z Niemiec, Austrii, Belgii, Estonii, Francji, Holandii, Polski, Portugalii, Hiszpanii oraz Szwecji wyraziły jednoznaczny sprzeciw wobec proponowanej przez Komisję Europejską dyrektywy dotyczącej ochrony gleb.

    Krytyka planowanej unijnej dyrektywy glebowej

W opublikowanym wspólnym stanowisku podkreślono, że już obecnie obowiązują liczne bezpośrednie i pośrednie przepisy unijne regulujące kwestie ochrony gleb – zarówno w ramach prawa środowiskowego, jak i Wspólnej Polityki Rolnej (WPR). W opinii sygnatariuszy, wprowadzanie kolejnych regulacji nie znajduje uzasadnienia i stanowiłoby nadmierne obciążenie dla praktyki rolniczej i leśnej.

Naruszenie zasad konkurencyjności i ograniczania biurokracji

Przedstawiciele europejskich organizacji branżowych wskazują, że projekt dyrektywy stoi w sprzeczności z głównymi celami Unii Europejskiej, takimi jak wzmacnianie konkurencyjności i redukcja obciążeń administracyjnych. Propozycja KE opiera się przede wszystkim na obowiązkach prawnych, marginalizując podejście oparte na dobrowolności oraz systemach zachęt finansowych, które dotąd uznawano za skuteczne i zgodne z zasadą proporcjonalności.

Oprócz krytyki koncepcyjnej, organizacje zgłaszają także konkretne problemy techniczne związane z projektem dyrektywy. Ich zdaniem, zaproponowane wskaźniki określające tzw. „dobry stan gleby” są niewłaściwe i nie nadają się do efektywnego stosowania w praktyce terenowej.

Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.