Ładowarka osiąga wysokość podnoszenia 7-9 m i udźwig 4,2 t. Obecnie prototyp znajduje się w fazie testów. W trybie elektrycznym może pracować do czterech godzin przy średnio ciężkich zadaniach i do sześciu godzin przy lekkiej pracy. W trudniejszych warunkach silnik metanowy F28 firmy FPT wspiera napęd elektryczny i jednocześnie ładuje akumulatory. System pozwala na szybkie ładowanie i wykorzystanie energii z instalacji solarnych lub fermentacji beztlenowej (AD) w gospodarstwie, co daje możliwość pracy w pełni z odnawialnym paliwem.
Wsparcie dla wydajności i zrównoważonego rolnictwa
Silnik o pojemności 2,8 l generuje 100 KM, przy minimalnym zużyciu paliwa. Pompa hydrauliczna ma moc 84 112 KM, a napęd dostępny dla układu jezdnego osiąga 154 KM. Akumulator 70 kWh zapewnia zasilanie zarówno w trybie hybrydowym, jak i całkowicie elektrycznym.
Testy terenowe wykazały nawet 70% oszczędności energii w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi oraz o 30% lepszą wydajność i autonomię podczas typowych prac transportowych. Elektryczny układ napędowy poprawia sterowanie maszyną, redukuje liczbę ruchomych części, zmniejsza wibracje i hałas, co zwiększa komfort operatora i zmniejsza uciążliwość dla zwierząt w budynkach inwentarskich. – Dzięki temu prototypowi firma New Holland pokazuje swoje zaangażowanie w strategię „Lidera czystej energii”, opierając się na wiodącej pozycji w maszynach napędzanych paliwami alternatywnymi – mówi Marco Gerbi, kierownik ds. zarządzania produktami ciągników T4 i T5, ładowaczy i ładowarek teleskopowych New Holland. – Naszym celem jest pomaganie klientom w zwiększaniu wydajności i rentowności gospodarstw poprzez poszerzanie oferty maszyn napędzanych paliwami alternatywnymi, które nie wpływają na wydajność, a jednocześnie pomagają zminimalizować ślad węglowy rolnictwa.