Nowości

Nowe podwozie i opony do rozrzutnika uniwersalnego Strautmann VS 2005

Data publikacji:

Firma Strautmann od lat odnosi sukcesy na rynku profesjonalnych i wszechstronnych rozrzutników dzięki swojemu modelowi VS 2005. Do tej pory model ten oferowany był z dopuszczalną masą całkowitą pojazdu wynoszącą 22 tony i oponami o rozmiarze 750/45 R 26,5.

    Nowe podwozie i opony do rozrzutnika uniwersalnego Strautmann VS 2005

Jednakże, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na większą masę całkowitą pojazdu i znacznie większe opony, firma wprowadza teraz dostępne jako opcjonalne wyposażenie nowe podwozie. Ta wersja charakteryzuje się zwiększonym naciskiem na oś i umożliwia montaż jeszcze większych opon. Prezentacja nowej wersji podwozia odbędzie sie przy okazji targów Agritechnica 2023.

Nowe podwozie Strautmann typu boogie charakteryzuje się większym rozstawem osi wynoszącym 1820 mm. Zostało ono wyposażone w osie od renomowanego producenta BPW, ponadto większe są również hamulce o wymiarach 410 x 180 mm, co zapewni bezpieczne użytkowanie maszyny. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom uzyskano maksymalny nacisk na oś wynoszący 19,2 t. Połączenie tego z obciążeniem wypustu na poziomie 4 ton na dyszel z dolnym podnośnikiem pozwala rozrzutnikowi osiągnąć dopuszczalną masę całkowitą pojazdu wynoszącą 23,2 t.

Większe opony, mniejszy nacisk na podłoże

Nowe podwozie umożliwia także montaż opon o maksymalnym rozmiarze 800/45 R 30,5, co skutkuje obniżeniem jednostkowego nacisku na podłoże dzięki znacznemu zwiększeniu powierzchni kontaktu. Dla skuteczniejszej ochrony wrażliwej struktury gleby dostępne są również opony z technologią VF, które przy utrzymywaniu stałego niskiego ciśnienia zapewniają maksymalną ochronę podłoża.

Dodać w tym miejscu należy, że większy rozmiar opon wymagał jednak pewnych zmian konstrukcyjnych. Zmieniono więc także układ ramy pojazdu oraz wspornik osi. Rama wykonana jest obecnie z solidnych rur o profilu kwadratowym, a niezawodne połączenia poprzeczne we wsporniku osi gwarantują skuteczne przenoszenie sił z podwozia na ramę pojazdu. Aby zwiększyć ochronę podwozia przed korozją w niesprzyjających warunkach pracy, cała rama została dodatkowo pokryta powłoką proszkową, co z pewnością wydłuży czas eksploatacji maszyny. 

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.