Najważniejsza innowacja dotyczy platformy, która jest całkowicie odizolowana do pojazdu i komory silnika. Rozwiązanie to zapewnia całkowitą izolację od ciepła i drgań, przy wyraźnej poprawie komfortu. Widoczność przednia i boczna oraz ergonomia zostały poprawione dzięki zoptymalizowanemu fotelowi kierowcy oraz całkowicie przeprojektowanej bocznej konsoli sterowania.
Jako opcja nowa 6-słupkowa kabina, dostępna z systemem filtracji kategorii 2, klimatyzacją i radiem, chroni operatora przed kurzem, hałasem i czynnikami atmosferycznymi przez cały rok. Przekładnia 16+8 wyposażona jest w rewers zsynchronizowany i może być skonfigurowana z nadbiegiem (prędkość maksymalna - 15 km/h) lub alternatywnie z biegami pełzającymi (prędkość minimalna - 300 m/h).
Gąsienice są dostępne w wersji stalowej lub gumowej. W wersji F o szerokości 1,1 m, półsmarowane gąsienice stalowe mają szerokość od 310 do 360 mm, natomiast w wersji M o rozstawie kół 1,3 m, te same gąsienice są dostępne w szerokości 400 lub 450 mm. Gumowe podeszwy w obu wersjach mają szerokość 400 mm, a szerokość pojazdu 1,13 m w modelu F i 1,3 m w modelu M.
Trekker4 posiada podwójny obwód hydrauliczny, z pompą o wydajności 28,5 l/min do układu kierowniczego i 42 l/min do zasilania podnośników oraz zaworów. Tylny podnośnik, ulepszony w stosunku do poprzedniej wersji i wzbogacony o opcjonalny ELS, ma maksymalną ładowność 3150 kg w standardowej konfiguracji i 4500 kg, gdy jest wyposażony w 2 dodatkowe siłowniki hydrauliczne.