Nowości

Joskin Tetraliner RL teraz z europejską homologacją

Data publikacji:

Aktualne zmiany w przepisach regulujących rozlewanie gnojowicy wiążą się z coraz bardziej ograniczonym okresem, w którym można pracować na polu. Aby optymalnie wykorzystać dostępny czas, zarówno usługodawcy rolni jak i rolnicy coraz częściej korzystają z wozów asenizacyjnych do rozprowadzania gnojowicy. W szczególności wozy transportowe stają się kluczowym elementem zapewniającym ciągłą dostępność i kontynuację prac. Firma Joskin przewidziała tę sytuację, gdy ponad 10 lat temu wprowadziła na rynek serię Tetraliner.

    Joskin Tetraliner RL teraz z europejską homologacją

Transportowe wozy asenizacyjne serii Tetraliner trafiły na rynek już w 2013 roku, natomiast w roku 2019 znaczącym jej wzmocnieniem okazał się model Roadliner, obecnie nazywany Tetraliner RL. Ten przestronny wóz, specjalnie zaprojektowany do wydajnego transportu, niedawno otrzymał homologację europejską, pozwalającą na osiągnięcie prędkości do 40 km/h. To z pewnością przyczyni się do uproszczenia i zwiększenia efektywności logistyki w gospodarowaniu gnojowicą.

 

Cztery wersje wozów transportowych

Seria Tetraliner RL oferuje wozy w czterech wersjach, o pojemności: 21 tys., 23 tys., 26 tys. oraz 28 tys. litrów. Wozy osadzone są na trzech osiach, gdzie przednia jest zamocowana pod obrotnicą, tylna część wyposażona jest natomiast w oś tandemową, podobnie jak to ma miejsce w doczepianej przyczepie platformowej. Przy dużej długości cysterny, taka konfiguracja zapewnia optymalną współpracę z ciągnikiem, łatwiejsze manewrowanie, sprawne pokonywanie zakrętów i ogólnie większy poziom bezpieczeństwa nawet na węższych drogach dojazdowych.

Konstruktorzy firmy Joskin musieli się wykazać sporą pomysłowością. Klasyczna konfiguracja stosowana w przyczepianej platformie jest nieodpowiednia dla wozów asenizacyjnych, ponieważ brak nacisku na zaczep poważnie ogranicza przyczepność ciągnika. W rozwiązaniu firmy Joskin zamierzony efekt uzyskano przesuwając przednią oś wozu do tyłu w stosunku do osi obrotu obrotnicy. W ten sposób osiągnięto przeniesienie na oczko pociągowe obciążenia do 4 ton, zwiększając jednocześnie przyczepność ciągnika. Problemem okazał się jednak fakt, iż zastosowana konstrukcja z obciążeniem zaczepu nie odpowiadała żadnej kategorii pojazdów. Wykazując zalety proponowanych rozwiązań, udało się ostatecznie uzyskać europejską homologację wozu. Tetraliner RL zgodnie z rozporządzeniem 167/2013 sklasyfikowany został jako maszyna ze sztywnym dyszlem i może być już „legalnie” używany na wszystkich europejskich drogach.

Wyposażenie standardowe i opcjonalne

Wozy transportowe Tetraliner RL mogą być wyposażone w pompę próżniową lub przepływową krzywkową. W pierwszym przypadku pompa jest zamontowana w dyszlu typu V, aby zapobiec przypadkowemu kontaktowi z kołami ciągnika, jej napęd zapewniany jest przez WOM. Druga możliwość to instalacja z tyłu zbiornika i napęd hydrauliczny. Standardem jest tutaj pneumatyczne zawieszenie osi, zapewniające większy komfort jazdy, nawet przy większych prędkościach i w trudniejszym terenie.

W kwestii wyposażenia opcjonalnego do wyboru są: właz do napełniania w górnej części zbiornika, lejki umożliwiające zaciąganie gnojowicy do wozów rozlewających bezpośrednio z Tetralinera, turbonapełniacz w połączeniu z pompą próżniową, ramiona ssące i tłoczące itp. 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.