Cztery wersje wozów transportowych
Seria Tetraliner RL oferuje wozy w czterech wersjach, o pojemności: 21 tys., 23 tys., 26 tys. oraz 28 tys. litrów. Wozy osadzone są na trzech osiach, gdzie przednia jest zamocowana pod obrotnicą, tylna część wyposażona jest natomiast w oś tandemową, podobnie jak to ma miejsce w doczepianej przyczepie platformowej. Przy dużej długości cysterny, taka konfiguracja zapewnia optymalną współpracę z ciągnikiem, łatwiejsze manewrowanie, sprawne pokonywanie zakrętów i ogólnie większy poziom bezpieczeństwa nawet na węższych drogach dojazdowych.
Konstruktorzy firmy Joskin musieli się wykazać sporą pomysłowością. Klasyczna konfiguracja stosowana w przyczepianej platformie jest nieodpowiednia dla wozów asenizacyjnych, ponieważ brak nacisku na zaczep poważnie ogranicza przyczepność ciągnika. W rozwiązaniu firmy Joskin zamierzony efekt uzyskano przesuwając przednią oś wozu do tyłu w stosunku do osi obrotu obrotnicy. W ten sposób osiągnięto przeniesienie na oczko pociągowe obciążenia do 4 ton, zwiększając jednocześnie przyczepność ciągnika. Problemem okazał się jednak fakt, iż zastosowana konstrukcja z obciążeniem zaczepu nie odpowiadała żadnej kategorii pojazdów. Wykazując zalety proponowanych rozwiązań, udało się ostatecznie uzyskać europejską homologację wozu. Tetraliner RL zgodnie z rozporządzeniem 167/2013 sklasyfikowany został jako maszyna ze sztywnym dyszlem i może być już „legalnie” używany na wszystkich europejskich drogach.
Wyposażenie standardowe i opcjonalne
Wozy transportowe Tetraliner RL mogą być wyposażone w pompę próżniową lub przepływową krzywkową. W pierwszym przypadku pompa jest zamontowana w dyszlu typu V, aby zapobiec przypadkowemu kontaktowi z kołami ciągnika, jej napęd zapewniany jest przez WOM. Druga możliwość to instalacja z tyłu zbiornika i napęd hydrauliczny. Standardem jest tutaj pneumatyczne zawieszenie osi, zapewniające większy komfort jazdy, nawet przy większych prędkościach i w trudniejszym terenie.
W kwestii wyposażenia opcjonalnego do wyboru są: właz do napełniania w górnej części zbiornika, lejki umożliwiające zaciąganie gnojowicy do wozów rozlewających bezpośrednio z Tetralinera, turbonapełniacz w połączeniu z pompą próżniową, ramiona ssące i tłoczące itp.