[ATR] Aktualności John Deere Polska

John Deere po zmianach

Data publikacji:

Firma John Deere kończy restrukturyzację swoich struktur - celem było uzyskanie statusu firmy Smart Industrial. Oznacza to całkowite repozycjonowanie we wszystkich obszarach swojej działalności handlowej na całym świecie, w tym w Polsce. Przeprowadzono przy tym szereg zmian personalnych, z których najważniejszą jest objęcie nowego stanowiska - Division Business Managera przez Katarzynę Lewicką.

Zobacz też: Krajowe Dni Pola znów w Minikowie

Dzięki restrukturyzacji firma John Deere podzieliła swoje działania biznesowe na trzy nowe obszary. Są to:

  • Systemy Produkcyjne
  • Oferta Technologiczna
  • Rozwiązania dla Całego Cyklu Użytkowania

Zmiany dokonały się w obszarze działów sprzedaży i marketingu firmy. Wszystkie działania na rynku europejskim będą sterowane z nowego Centrum Wsparcia Sprzedaży i Marketingu w Walldorf w Niemczech. Co więcej, wszystkie osoby odpowiedzialne za sprzedaż i marketing marki John Deere w poszczególnych krajach europejskich będą także powiązane ściśle z nowym centrum w Walldorf, co zdecydowanie skróci procesy decyzyjne. Umożliwi to także firmie szybkie reagowanie na zmieniające się warunki na lokalnych rynkach oraz na lepsze sprostanie wymaganiom klientów.

W związku z koncentracją na badaniu nowych Systemów Produkcyjnych, w Walldorf stworzono działy obejmujące segmenty:

  • Drobne Zboża, Kukurydza i Rolnictwo Precyzyjne
  • Produkty Mleczne i Hodowla Zwierząt.

Specjaliści z powyższych sektorów będą odpowiedzialni za rozwój oraz promocję poszczególnych maszyn, takich jak ciągniki, kombajny czy sieczkarnie.

Oferta Technologiczna – w ramach tego obszaru eksperci zadbają o integrację technologii cyfrowych w maszynach i systemach produkcyjnych. Koordynować te działania będzie Centrum Technologii i Badań w Kaiserslautern w Niemczech.

Kolejnym kluczowym zadaniem Centrum Wsparcia Sprzedaży i Marketingu w Walldorf jest poszukiwanie, kreowanie i wdrażanie Rozwiązań dla Całego Cyklu Użytkowania.

W ofercie dla każdego Systemu Produkcyjnego pozostają usługi FarmSight, Gwarancja Paliwowa, Kontrakty Obsługowe PowerGard.

 

Katarzyna Lewicka na czele polskich struktur

Zmiany w strukturze oznaczają również roszady personalne. Katarzyna Lewicka pracująca w John Deere Polska od 20 lat objęła nowo powstałą funkcję Division Business Managera, czyli stanowisko łączące obowiązki Prezesa Zarządu oraz Dyrektora Sprzedaży w Polsce. Jednocześnie Marko Borwieck, dotychczasowy Prezes Zarządu, stał się odpowiedzialny za rynki Europy centralnej jako nowy Division Business Manager.

Lewicka w 2017 roku dołączyła do działu sprzedaży maszyn żniwnych jako dyrektor. Pod koniec 2018 roku wyjechała na 2 lata do Mannheim, gdzie jako Strategic Planning Manager z bliska przyglądała się kierunkowi, w jakim zmierza firma. - Zmiany, jakie w okresie kilkunastu ostatnich lat zaszły w naszej organizacji, potwierdzają jak dla John Deere bardzo ważny jest rynek polski, gdzie firma się ulokowała, rozwija sieć dealerską, cały czas doskonali się w kierunku profesjonalnego dilera, stara się robić wszystko, by być bliżej klienta. Wystarczy wspomnieć, że początkowo w naszej ofercie mieliśmy głównie duże ciągniki amerykańskie i kombajny, a obecnie nasze portfolio zawiera maszyny TURF, ciągniki dla każdego typu gospodarstw, kombajny, prasy czy sieczkarnie. Ponadto sukcesywny rozwój sieci dilerskiej sprawia, że jesteśmy wręcz zobligowani do przyciągania największych talentów na rynku pracy, a wykorzystanie nowoczesnego Centrum Szkoleniowego pozwala nam stale rozwijać kompetencje naszej kadry, także po stronie dealerów. Jestem szczęśliwa, że mogę w nowej, jeszcze bardziej odpowiedzialnej roli być częścią tak rozwijającej się firmy – mówi Katarzyna Lewicka, Division Business Manager w John Deere Polska.

 

Diler Jutra 3.0

Dilerzy marki John Deere mają też skorzystać z nowej struktury organizacyjnej firmy. Otrzymają oni pomoc zarówno z Centrum Wsparcia Sprzedaży i Marketingu w Walldorf, ale także ze strony działów rozwoju sieci dilerskiej i obsługi posprzedażowej w Polsce. Wszystkie te obszary na skutek reorganizacji zostaną wewnętrznie wzmocnione, co pozwoli realizować cele związane z rozwiązaniami rolnictwa precyzyjnego, programami finansowania zakupów, programami demonstracji wraz z nowym wymiarem obsługi posprzedażnej. Zdalne monitorowanie pracy maszyn (JD Link), diagnozowanie, usuwanie i przewidywanie usterek (Service Advisor Remote) oraz planowanie i dokumentowanie (MyJohnDeere, MyOperations) ma stać się standardem, co przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu pracy klientów. Na czele działu rozwoju sieci dilerskiej stoi teraz Piotr Iżyniec.

John Deere nie tylko będzie oferować inteligentne rozwiązania, ale także zamierza znacznie inwestować w szkolenia i edukowanie pracowników sprzedaży i serwisu, na czele którego stanął Stanisław Wolski jako Manager Aftermarket & Customer Support. Za struktury regionalne odpowiada od teraz Mariusz Zieliński.

 

Połączenie sił na Dolnym Śląsku

Dalszy rozwój sieci dilerskiej jest jednym z priorytetów reorganizacji firmy w ramach strategii Diler Jutra 3.0. Pierwszy przypadek realizacji nowej strategii już za nami. Otóż z dniem 1 listopada br. Agro-Efekt połączył siły z Polboto-Agri.

- Działanie to umożliwi wsparcie regionu sprzedażowego Dolnego Śląska jeszcze większą siłą, lepszymi rozwiązaniami dla klientów oraz perspektywami rozwoju dla pracowników. Poprzez nowo stworzone synergie zwiększymy swoją bliskość do klienta, swoją profesjonalność oraz wyspecjalizowanie. Strategia ta sprawi, że opłacalność inwestycji będzie na jeszcze wyższym poziomie. Mamy nadzieję że niebawem będziemy mogli zorganizować spotkania z klientami,  które pozwolą na zbliżenie i zacieśnienie naszych relacji – mówi Stefan Ścieszka, prezes zarządu Agro-Efektu, który formalnie będzie kontynuował działalność obu firm pod swoim brandem.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.