Nowe ciągniki Fastrac wyposażone są w sześciocylindrowy silnik AGCO Power, generujący maksymalną moc w zależności od modelu od 181 do 354 KM oraz dysponujący momentem obrotowym od 825 do 1450 Nm osiąganym już przy 1500 obr./min. Sprawne przekazywanie mocy zapewnia znana przekładnia AGCO ML CVT z systemem zarządzania Smart Transmission Control. Ciągniki mogą poruszać się w dwóch trybach prędkości: wolniejszym do 40 km/h oraz szybkim do maksymalnie 60 lub 70 km/h. Przy wysokich prędkościach poruszania się optymalny poziom bezpieczeństwa zapewniają stabilizatory poprzeczne oraz zaawansowany układ zawieszenia.
Wał odbioru mocy sterowany jest elektrohydraulicznie. W wersjach 4000 dostępne są 4 biegi oraz prędkości obrotowe 540/1000/540E/1000E, modele 8000 posiadają WOM 2-biegowy z prędkościami 540E/1000. Wysoka wszechstronność ciągników Fastrac wynika z zastosowania dodatkowego osprzętu, który można zamontować na przedni i tylny TUZ, WOM i tylną platformę. Nowy konfigurowalny układ sterujący i kompatybilność z Isobus jeszcze bardziej ułatwiają szybką wymianę. Tylny TUZ ma udźwig 7000/8000 kg w wersjach ciągnika 4000 oraz nawet 10000 kg dla mocniejszych modeli 8000.
Kabina operatora z innowacyjnymi rozwiązaniami
Wysoki komfort pracy operatora jest wynikiem połączenia zaawansowanego zawieszenia i kabiny zamontowanej pośrodku ciągnika. Kabina posiada elektrycznie podgrzewane lusterka, podgrzewaną przednią i tylną szybę, podwójne światła ostrzegawcze LED, światła drogowe LED, a także 6 przednich i 6 tylnych halogenowych świateł roboczych. Do dyspozycji kierowcy jest podgrzewany, wygodny fotel w wersji obitej materiałem lub częściowo skórą, regulowany ekran dotykowy HD 12”, podłokietnik i konfigurowalne elementy sterujące, klimatyzacja z funkcją monitorowania obciążenia słonecznego i tylna kamera. Na specjalne wyróżnienie zasługuje system Fastrac iCON, w którego skład wchodzą moduły: iConfigure, iConnect oraz iControl.
iCon – innowacyjne rozszerzenie możliwości ciągnika
Moduł iConfigure zawiera aż 50 funkcji sterowania, z możliwością ich przypisania do dżojstików głównych i pomocniczych. W przypadku gdy maszynę obsługuje na zmianę kilku operatorów, możliwe jest zapisywanie indywidualnie zdefiniowanych profili roboczych. Główny dżojstik posiada 5 konfigurowalnych przycisków, a opcjonalny dżojstik pomocniczy - cztery. Przyciskom można przypisać przykładowo funkcje sterowania zaczepem, obsługę WOM-u lub ustawienia przekładni.
Za połączenie i zastosowanie precyzyjnej technologii Isobus i GPS odpowiada moduł iConnect. Ciągniki JCB Fastrac iCON z drugim poziomem Isobus oferują funkcje obsługi uniwersalnego terminala, Aux-N oraz sterowania podstawowymi zadaniami podczas agregacji ciągnika z maszyną towarzyszącą. Zapewniają np. możliwość sterowania sekcjami, jak i prędkością operacyjną podczas opryskiwania pól. Producent zastosował w swoich ciągnikach system GPS ze sprawdzonym już w branży odbiornikiem Novatel Smart-7 oraz niestandardowy interfejs użytkownika. Ciągniki JCB Fastrac posiadają również fabrycznie montowane radia cyfrowe DAB z łącznością Bluetooth, obsługiwane za pomocą ekranu lub dedykowanego układu w podłokietniku.
Wysoki komfort jazdy, precyzyjne sterowanie prędkością dostosowaną do potrzeb danego zadania, a także efektywne dostarczanie mocy są domeną modułu iControl. W tym przypadku, dzięki specjalnemu oprogramowaniu Smart Transmission Control, ciągnik sam kontroluje prędkość obrotową silnika i przełożenie przekładni, utrzymując wymaganą prędkość przy zmiennym obciążeniu. Kierowca ustala tylko żądaną prędkość jazdy i może także płynnie wybierać tryb sterowania za pomocą pedału, dżojstika lub rolki.