Inteligentne rozwiązania i inwestycje na 70-lecie Valtry
Obchodząca w tym roku 70-lecie działalności firma Valtra inwestuje w zwiększanie swojego potencjału produkcyjnego, a poza tym stawia na rozwój cyfryzacji i technologii rolnictwa precyzyjnego, które według przewidywań w najbliższych latach znacząco zmienią oblicze rolnictwa.
Valtra, znana dawniej pod nazwą Valmet, rozpoczęła seryjną produkcję ciągników w 1951 r. w Jyväskylä w Finlandii. Pierwszym modelem był 15-konny Valmet 15, który został zaprojektowany tak, aby zastąpić konia w małym gospodarstwie.
Od samego początku zwracano uwagę na potrzeby klientów i wprowadzono rozwiązania konstrukcyjne, z których Valtra jest nadal znana: prześwit wystarczająco duży do prac leśnych, a także dobre dopasowanie do zadań związanych z utrzymaniem dróg. W późniejszym okresie ergonomia kabiny umożliwiła dłuższą i bezpieczniejszą pracę w ciągu dnia i dawała większą swobodę operatorowi.
Firma Valtra zawsze utrzymywała szczególnie bliskie relacje ze swoimi klientami. Na początku lat 90. wprowadziła pionierski system zamówień klienckich - obecnie 1 na 3 ciągniki produkowane w fabryce w Suolahti dostosowuje się do dokładnej specyfikacji użytkownika (Unlimited Studio). Producent rozwija przy tym usługi serwisowe i cyfrowe, spośród których wymienić należy łatwy w obsłudze SmartTouch, automatyczne prowadzenie Valtra Guide i usługi inteligentnego rolnictwa takie jak Valtra Connect.
W tym zakresie ważną rolę odgrywają profesjonalne usługi serwisowe, zaopatrzenie w części zamienne i sprzedaż ciągników. Nowe cyfrowe narzędzia wprowadzono już u wybranych dilerów firmy Valtra w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii w 2020 r., a w tym roku firma będzie kontynuować procesy wdrażania i rozwoju w całej Europie.
Jubileuszowa seria
Aby uczcić swoją 70. rocznicę, Valtra wyprodukuje 70 specjalnie wyposażonych ciągników „Limited Redition”. Te rocznicowe modele są dostępne w serii T (od T174e do T254) i będą sprzedawane na całym świecie. Specjalnie wyposażone jubileuszowe modele wykończono metalicznym lakierem w kolorze głębokiej czerwieni przypominającej o korzeniach firmy Valtra sprzed 70 lat. Kolor czerwony przewija się również w detalach ciągnika, w tym w szwach skórzanej tapicerki i w oświetleniu wnętrza. Jubileuszowy model zdobią czarne felgi i plakietka z nazwą „Limited Redition”.

Inwestycje, inwestycje
W ciągu kilku ostatnich lat koncern AGCO dokonał poważnych inwestycji w zakładzie w Suolahti. W styczniu 2021 r. otwarto nowe centrum logistyczne o powierzchni 9 tys. m². Obecnie trwają prace nad szczegółowymi planami nowej lakierni, która ma rozpocząć działalność w sierpniu 2022 r.
– Nowa lakiernia to największa inwestycja zrealizowana w fabryce Valtra w Suolahti w ciągu kilku ostatnich dekad. Popyt na wysokiej jakości ciągniki Valtra rośnie, a nowa lakiernia pomoże nam jeszcze lepiej spełniać obietnice składane klientom. Dzięki nowej lakierni cała fabryka będzie działać z dużo większą elastycznością, a także zwiększy się jej zdolność produkcyjna
– przekonuje Jari Rautjärvi, dyrektor zarządzający.
Nowa lakiernia będzie mieścić się w dobudowanym budynku o powierzchni 1,5 tys. m². – Budujemy całkowicie nową, zautomatyzowaną lakiernię, która będzie stanowić uzupełnienie naszych obecnych wymogów wolumenowych i pomieści zwiększone ramy ciągników. Nowa lakiernia pozwoli nam na wykorzystanie sprawdzonych technologii. Przykładowo - od dziesięcioleci stosujemy roboty malarskie i jako pierwsi na świecie wykorzystaliśmy wirtualne środowisko 3D do ich programowania.
Proces powlekania obejmuje zautomatyzowane mycie i obróbkę wstępną, samo zrobotyzowane malowanie i wreszcie suszenie. W nowym procesie malowania warstwę bazową i wierzchnią szarej farby natryskuje się w oddzielnej komorze malarskiej. Właściwości funkcjonalne powłoki ulegają poprawie dzięki przeprowadzeniu procesu odparowania pomiędzy warstwami farby – mówi Mikko Torvelainen, który kieruje projektem.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów: