Funkcjonalność jednostki autonomicznej została znacznie zwiększona dzięki integracji przedniego podnośnika z wałem przegubowym; oznacza to, że dostępne są teraz dwie oddzielne, przestrzenie do mocowania. Taka kombinacja może być z korzyścią wykorzystywana zarówno na użytkach zielonych, jak i gruntach ornych. W przypadku pierwszego z tych zastosowań, dla firmy Krone uruchomienie kombinacji przód-tył znacznie poprawia wydajność koszenia. Pierwsze doświadczenia zostały z powodzeniem zdobyte przy użyciu kosiarki czołowej Krone EasyCut F 320 w połączeniu z kosiarką Butterfly EasyCut B 950 Collect. Z drugiej zaś strony firma Lemken wykorzystuje dodatkową funkcję szczególnie w obszarach uprawy ścierniska i siewu, gdyż wały i przednie zbiorniki mogą być teraz łatwo przenoszone i wykorzystywane w pracy.
Pojazd VTE jest dalej rozwijany, biorąc pod uwagę łatwość konserwacji, praktyczność i optymalizację nośników czujników. Kolejną nowinką jest udoskonalenie napędu spalinowo-elektrycznego.
Nowa generacja maszyn zachowuje moc 170 kW/230 KM i nadal jest wyposażona w układ kierowniczy na 4 koła z dużymi oponami zapewniającymi maksymalną siłę uciągu i minimalny nacisk na podłoże. Rozwiązanie transportowe zaprezentowane na targach Agritechnica 2023, wykorzystujące dyszel (VTS = Vehicle Transport System), jest możliwe nawet w połączeniu z narzędziami montowanymi z przodu.
Projekt „Combined Powers" obejmuje wdrożenia testowe, które odbywają się w różnych gospodarstwach rolnych w Niemczech i sąsiednich krajach europejskich w celu przetestowania funkcjonalności i komunikacji pojazdów (VTE przy użyciu różnych narzędzi w rzeczywistych warunkach.