Nowości Uprawa i siew

Automatyczne sterowanie dmuchawą w siewnikach: nagroda dla Lemken

Data publikacji:

System iQblue Fan Automation firmy Lemken, nagrodzony srebrnym medalem na targach Agritechnica 2025 w Hanowerze, automatycznie reguluje ilość powietrza w siewnikach, dostosowując ją do rodzaju nasion, nawozu i warunków pracy. Rozwiązanie zwiększa precyzję siewu i ułatwia obsługę maszyn.

    Autonomiczne technologie Krone i Lemken na targach Agritechnica

W tradycyjnych siewnikach ilość powietrza ustawia się poprzez prędkość obrotową dmuchawy. Parametry zależą od typu maszyny - z przednim zbiornikiem lub bez – oraz od długości przewodów prowadzących nasiona. W praktyce zalecane prędkości często są zbyt wysokie i wymagają korekty w trakcie pracy. Dodatkowo dmuchawa nie reaguje automatycznie na zablokowanie przewodów, co utrudnia wykrycie błędu.

iQblue Fan Automation rejestruje ilość zasysanego powietrza i wykorzystuje ją do automatycznego sterowania dmuchawą. Regulacja uwzględnia prędkość transportu materiału siewnego i nawozu oraz masę przesyłaną w jednostce czasu. Zależność między ilością powietrza a podciśnieniem jest skalibrowana przez producenta. System może działać zarówno z prostym wyświetlaczem, jak i w pełni automatycznie za pomocą aplikacji ISOBUS i iQblue connect.

Dzięki temu, nawet w maszynach z wieloma dmuchawami, możliwe jest optymalne sterowanie przepływem powietrza. Rozwiązanie działa niezależnie od typu siewnika i zastosowania, ułatwiając dopasowanie parametrów do warunków pracy i rodzaju materiału siewnego.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.