Zamontowane urządzenie rozbryzgowe umożliwia regulację dozowania gnojowicy na szerokości roboczej do kilkunastu metrów. Do wozu można podłączyć również aplikator doglebowy, który pozwala zachować więcej związków azotowych w gnojowicy oraz ogranicza możliwość jej wypłukiwania. Aplikacja doglebowa zauważalnie zmniejsza również poziom emisji związków odorotwórczych i jest zalecana przez najlepsze dostępne techniki BAT.
Agregacja wozu asenizacyjnego jest realizowana poprzez dolny zaczep ciągnika - proces ten usprawniają cięgna obrotowe o średnicy 50 mm lub kulowe K80. Wóz TG214 posiada także wymagany przepisami ruchu system oświetlenia drogowego oraz światła obrysowe.
Należy również zaznaczyć, że większość elementów wozu asenizacyjnego TG214 jest wykonywanych przez firmę Pronar - od kół, osi, wózka, aż po sam zbiornik na gnojowicę. Obecnie od ponad półtora roku trwa testowanie nowych rozwiązań w rzeczywistych warunkach w Polsce i poza granicami kraju.