Nowości

Debiutancka beczka Pronar

Data publikacji:

Firma Pronar powiększa swój asortyment, wprowadzając do oferty nowy model wozu asenizacyjnego TG214 ze zbiornikiem na gnojowicę wykonanym z kompozytu. Już w drugiej połowie tego roku do sprzedaży trafią wozy o pojemnościach 12, 14, 19 oraz 21 m3, wyposażone we włoską pompę ślimakową, ogumienie od 22,5 do 30,5” i adaptację pod aplikator rozlewowy, wężowy lub doglebowy.

    Debiutancka beczka Pronar

Nowy wóz asenizacyjny Pronaru jest wyrazem podążania firmy zgodnie z nowoczesnymi światowymi trendami i zapotrzebowaniem rynku. Model TG214 osadzony jest na dwóch osiach z zawieszeniem typu bogie, mocnym i szczególnie przystosowanym do pracy nawet w trudnym i nierównym terenie. Konstrukcja wozu oparta jest na wytrzymałej stalowej ramie, na której zamontowany jest dwuczęściowy zgrzewany zbiornik kompozytowy (prezentowany podczas targów Zielone Agro Show model o pojemności 14 m³).

Zastosowany materiał odznacza się wysoką wytrzymałością mechaniczną, jest przy tym lekki, a opracowany kształt zbiornika obniża środek ciężkości wozu i zwiększa jego stabilność podczas transportu gnojowicy. Do napełniania i opróżniania beczki służy pompa kawitacyjna zasilana z WOM-u ciągnika. Zaletami tego rozwiązania są: zwiększony okres bezawaryjnej eksploatacji, większa odporność na zanieczyszczenia, a także - co ważne - możliwość całkowitego opróżnienia zbiornika z gnojowicy niezależnie od jej gęstości. Przy wydajności pompy wynoszącej 4000 l/min. napełnienie zbiornika trwa tylko kilka minut.

Zamontowane urządzenie rozbryzgowe umożliwia regulację dozowania gnojowicy na szerokości roboczej do kilkunastu metrów. Do wozu można podłączyć również aplikator doglebowy, który pozwala zachować więcej związków azotowych w gnojowicy oraz ogranicza możliwość jej wypłukiwania. Aplikacja doglebowa zauważalnie zmniejsza również poziom emisji związków odorotwórczych i jest zalecana przez najlepsze dostępne techniki BAT.

Agregacja wozu asenizacyjnego jest realizowana poprzez dolny zaczep ciągnika - proces ten usprawniają cięgna obrotowe o średnicy 50 mm lub kulowe K80. Wóz TG214 posiada także wymagany przepisami ruchu system oświetlenia drogowego oraz światła obrysowe.

Należy również zaznaczyć, że większość elementów wozu asenizacyjnego TG214 jest wykonywanych przez firmę Pronar - od kół, osi, wózka, aż po sam zbiornik na gnojowicę. Obecnie od ponad półtora roku trwa testowanie nowych rozwiązań w rzeczywistych warunkach w Polsce i poza granicami kraju.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.