Agritechnica 2023. Steyr Hybrid CVT
Prototyp hybrydowego ciągnika CVT oparty jest na seryjnym modelu 6-cylindrowym o mocy 180 KM i rozstawie osi 2,79 m. Generator napędzany silnikiem przekazuje moc elektryczną do 75 kW do silnika elektrycznego, który przekształca ją na energię mechaniczną i napędza przednią oś poprzez dwustopniową skrzynię biegów.
Istnieje także możliwość napędu mechanicznego przedniej osi przez klasyczne sprzęgło wielopłytkowe. System wyposażony jest w super kondensatory do magazynowania energii, rezystor hamowania i gniazda wysokiego napięcia AEF. Ciągnik oferuje wiele innych nowości, jak elektryczny układ kierowniczy, ruch przedniej osi kontrolowany elektronicznie, funkcję E-boost dla szybszego przyspieszania, E-Torque Filling do kompensacji obciążeń, tryb E-Eco dla jazdy spalinowo-elektrycznej na niskich obrotach, oraz odzyskiwanie energii hamowania poprzez E-Braking. Dodatkowo funkcje E-Torque Vectoring i E-Implement umożliwiają zmienne rozkłady momentu obrotowego i przesyłanie mocy elektrycznej do narzędzi.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów: