Terrus - mocarze z przekładnią CVT
Ciągniki o nazwie Terrus to trzy modele największej pod względem mocy (288 – 340 KM) serii pojazdów dostępnych w ofercie firmy Steyr. Ostatnia modernizacja tych ciągników może nie jest widoczna na pierwszy rzut oka jednakże zmiany widać kiedy podejdzie się do nich bliżej jak również wejdzie się do kabiny oraz zapozna się z ich specyfikacją. Jedną ze zmian jest większa liczba świateł, obszerniejsza kabina i lepszy dostęp do niej. Najbardziej w oczy rzuca się przeprojektowany ergonomiczny podłokietnik Multicontroller, oferujący obsługę prawie wszystkich najczęściej używanych funkcji w zasięgu ręki operatora. Obsługa tych funkcji jest dostępna za pomocą ekranu dotykowego lub nowego zintegrowanego pokrętła sterowania. Nowością są również nowe przyciski programowalne również dostępne na joysticku. System klimatyzacji wzbogacono o czujniki nasłonecznienia i ciśnienia.
Nieznacznej modernizacji poddano bezstopniową przekładnię. Zmiany dotyczą jednostki hydrostatycznej, oprogramowania sterującego, elementów układu napędowego, tylnego mechanizmu różnicowego i tylnego WOM.
Nowe ciągniki Steyr Plus
Niewątpliwie dużo uwagi podczas targów w Kielcach przyciągał ciągnik nowej serii Plus, który robi wrażenie nie tylko pod względem designu ale i wyposażenia. Ciągniki tej serii zastępują dotychczasową gamę Kompakt. Sama nazwa „Plus” nawiązuje do serii austriackich traktorów produkowanych w latach 60-tych ubiegłego wieku w których producent zastosował najnowsze technologie i szereg innowacji. Nowe „Plusy” zaskakują wyrazistą stylizacją za którą kryją się zmiany w zakresie obsługi i komfortu pracy. W zmodernizowanej kabinie, którą wyróżnia ogromna szyba z całkiem sporym szyberdachem zastosowano nowe przełączniki i cyfrowy zestaw wskaźników. We wnętrzu kabiny znalazł się nowy wyświetlacz cyfrowy.
Modele nowej serii Plus to traktory mocy od 80 do 120 KM napędzane czterocylindrowymi silnikami FPT F5 o pojemności skokowej 3,6 l z turbodoładowaniem i chłodnicą międzystopniową oraz wtryskiem paliwa typu common-rail.
W układzie napędowym zastosowano skrzynię biegów Steyr Plus z dwubiegową przekładnią powershift i elektrohydrauliczną przekładnią nawrotną powershuttle. Oferuje ona 24 biegi jazdy do przodu i do tyłu i pozwala rozwinąć prędkość 40 km/h. Dostępne są również biegi pełzające.
Nowe Plusy wyróżnia wyższa wydajność pompy hydraulicznej (z 64 l/min do 80 l/min) oraz większy udźwig zaczepu tylnego (z 4 400 kg do 5 000 kg). Ponad producent zastosował automatyczny zaczep z wypychaniem hydraulicznym, by zmaksymalizować widoczność za plecami operatora.
W stosunku do modeli poprzedniej serii w nowych modelach wzrosła dopuszczalna masa całkowita. Zwiększono także opony tylne o maksymalnym rozmiarze 420/85 R38, dzięki którym ciągnik ma lepsze właściwości jezdne na roli i osiąga prześwit 480 mm.