W toku projektu „Agrilight”, w pierwszej kolejności poddano analizie bardzo ciężką strukturę nośną ramy wraz z sąsiadującymi podzespołami sieczkarni Krone Big X i ponownie skonstruowano ją i podano szeroko zakrojonym badaniom w ramach zintegrowanego funkcjonalnie, lekkiego zespołu wykonanego z kompozytów wzmacnianych włóknem szklanym i węglowym (GFK/CFK).
Szczególne wymaganie polega w tym przypadku na połączeniu różnych nowych materiałów, częściowo różniących się zasadniczo właściwościami mechanicznymi, elektrycznymi i chemicznymi. Kompozyty włókniste wymagają jednocześnie stosowania innych metod produkcji, oferując jednak również nowe możliwości formowania, znane np. z branży lotniczej.
Po skonstruowaniu pierwszego, funkcjonalnego wzorca nowej ramy poddano go szeroko zakrojonym badaniom na specjalnych stanowiskach symulujących realistyczne zastosowanie. Na podstawie uzyskanych wyników badań można było postawić wnioski dotyczące możliwości seryjnej produkcji ramy o lekkiej konstrukcji. W przypadku udanego skonstruowania znacznie lżejszej ramy z użyciem nowych materiałów kompozytowych i nowych metod formowania przez uczestników projektu, fakt ten stanowiłby przełomowy krok na drodze całej branży techniki rolniczej. Niewielka masa całkowita urządzenia przekładałaby się również na znacznie mniejsze zużycie paliwa i zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych.