Aktualności

Rok dwóch jubileuszy Promodis

Data publikacji:

Sieć Promodis, utworzona w 1984 r., świętuje swoje 40-lecie jako wiodąca europejska spółdzielnia dystrybucji maszyn rolniczych i części zamiennych. Założona przez grupę 7 niezależnych dystrybutorów z Francji, Promodis z czasem rozwinął się w międzynarodową sieć obejmującą obecnie ponad 130 dilerów, z których 11 działa na rynku polskim. W tym roku przypada również 15-lecie aktywnej obecności marki Promodis w Polsce, co stanowi doskonałą okazję do refleksji nad dotychczasowymi osiągnięciami oraz zaprezentowania dalszych planów rozwoju – firma przedstawi je bliżej podczas targów Agro Show w Bednarach o czym będziemy informować bliżej w kolejnych wydaniach atr express.

    Rok dwóch jubileuszy Promodis

Od momentu powstania, Promodis nieustannie dąży do rewolucjonizowania sposobu dystrybucji maszyn rolniczych i części zamiennych na rynku europejskim. Sieć zyskała uznanie dzięki nowatorskiemu podejściu, które zaowocowało m.in. otwarciem w 1986 r. pierwszego samoobsługowego sklepu z częściami zamiennymi we Francji. Kolejnym krokiem milowym było uruchomienie w 1990 roku centralnego magazynu o powierzchni 18 tys. m², w którym składowanych jest ponad 100 tys. pozycji magazynowych, zarówno części oryginalnych, jak i starannie wyselekcjonowanych zamienników.

Zasady funkcjonowania grupy Promodis opierają się na ścisłej współpracy z producentami oraz centralizacji zakupów, co pozwala na zwiększenie konkurencyjności i rozwijanie usług towarzyszących, takich jak kompleksowe doradztwo oraz elastyczne formy finansowania inwestycji w rolnictwie. W rezultacie, cała sieć sprzedaje rocznie kilkadziesiąt tysięcy maszyn rolniczych, takich marek jakKuhn, Horsch, Amazone, Krone, Joskin, Monosem, Kverneland, MCHale, Gregoire Besson, Unia, Wielton, Cargo, Pomot, Metaltech, Berti, Ferrari, Ecorobotix, Mzuri, oraz wiele, wiele innych.

 

15 lat Promodis w Polsce

Zorganizowana działalność sieci Promodis na polskim rynku rozpoczęła się w 2009 roku. Od tego czasu sieć zbudowała solidną pozycję, współpracując z lokalnymi producentami i dostawcami maszyn rolniczych. Kluczowym elementem sukcesu było dostosowanie oferty do specyfiki lokalnego rynku, co podkreśla Adam Sulak, konsultant rozwoju biznesu w sieci Promodis: 

– Spośród wszystkich dostępnych marek wybraliśmy tylko kilka, i to był świadomy wybór. Realizując strategię specjalizacji i różnicowania, właściwie skompletowaliśmy portfolio produktowe i rozbudowaliśmy wiedzę ekspercką o technologii produkcji rolnej.

Promodis w Polsce stale rozszerza swoją ofertę o nowe marki i innowacyjne rozwiązania – w portfolio pojawiła się marka Ecorobotix 

– W DNA Promodis jest nowoczesność i metoda – i w nazwie, i w działaniach, i w podejściu do sposobu dystrybucji oraz do samego klienta – podkreśla Krzysztof Kinstler dyrektor oddziału w Polsce, zwracając przy tym uwagę, iż ta filozofia działania przynosi efekty niezależnie od wahań koniunktury na rynku. 

– z jednej strony obecna sytuacja rynkowa nie jest delikatnie mówiąc najłatwiejsza ale z drugiej strony, dzięki temu, że jako grupa pracujemy razem, możemy wykorzystywać skrojone na trudniejsze czasy narzędzia, które wspólnie razem stworzyliśmy. Godnym podkreślenia jest fakt, że wewnętrznie ze sobą nie konkurujemy, bo przecież Promodis to grupa współpracujących ze sobą firm z różnych geograficznie terenów działania. W tym jednak miejscu pojawia się jedno z ograniczeń - Promodis nie jest organizacją dla wszystkich. Mamy swoje wartości, którymi się kierujemy w biznesie i aby znaleźć się w naszej sieci, oprócz wypracowanej pozycji rynkowej i odpowiedniej świadomości biznesowej, trzeba umieć i chcieć współpracować z ludźmi. Stawiamy na jak najwyższą jakość w każdym z aspektów biznesu, a będąc jak najbliżej rolnictwa i stając się dla wyborów inwestycyjnych klientów punktem referencyjnym czujemy z jednej strony olbrzymią satysfakcję ale z drugiej odpowiedzialność. Dlatego też Promodis wybiera partnerów z najwyższą uwagą i starannością – dodaje Krzysztof Kinstler.

 

Zrównoważony rozwój i nowoczesność

Promodis, zarówno w Europie, jak i w Polsce, nieustannie inwestuje w rozwój technologiczny i modernizację punktów sprzedaży. Grupa dba o to, aby wszystkie placówki były nowoczesne i przyjazne klientom, oferując szeroką gamę usług serwisowych oraz kompetentną obsługę. Sieć promuje także kształcenie ustawiczne swoich współpracowników, co jest nieodzownym elementem utrzymania wysokiego poziomu usług.

Z okazji jubileuszu 40-lecia, Promodis planuje szereg wydarzeń, które odbędą się podczas Agro Show (stoisko o powierzchni ok. 2 tys. m²). Będzie to nie tylko okazja do świętowania, ale także do przedstawienia dalszych planów rozwoju oraz wzmocnienia relacji z partnerami biznesowymi. Krzysztof Kinstler zapowiada: 

– Chcemy pokazać, że Promodis to ludzie, którzy założyli tę organizację i przez wiele lat prowadzili ją do rozmiarów, które dzisiaj osiągnęła. Nasze plany rozwoju zakładają dalszą ekspansję i umacnianie pozycji na rynku poprzez innowacyjne podejście i bliską współpracę z klientami. Wierzymy, że w silnym Partnerstwie z udziałowcami i dostawcami jesteśmy w stanie osiągnąć znacznie więcej niż każda z firmy byłaby w stanie osiągnąć indywidulanie. Promodis jest rozwiązaniem korzystnym dla każdej ze stron – dla udziałowców, dostawców i rolników.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.