Od momentu powstania, Promodis nieustannie dąży do rewolucjonizowania sposobu dystrybucji maszyn rolniczych i części zamiennych na rynku europejskim. Sieć zyskała uznanie dzięki nowatorskiemu podejściu, które zaowocowało m.in. otwarciem w 1986 r. pierwszego samoobsługowego sklepu z częściami zamiennymi we Francji. Kolejnym krokiem milowym było uruchomienie w 1990 roku centralnego magazynu o powierzchni 18 tys. m², w którym składowanych jest ponad 100 tys. pozycji magazynowych, zarówno części oryginalnych, jak i starannie wyselekcjonowanych zamienników.
Zasady funkcjonowania grupy Promodis opierają się na ścisłej współpracy z producentami oraz centralizacji zakupów, co pozwala na zwiększenie konkurencyjności i rozwijanie usług towarzyszących, takich jak kompleksowe doradztwo oraz elastyczne formy finansowania inwestycji w rolnictwie. W rezultacie, cała sieć sprzedaje rocznie kilkadziesiąt tysięcy maszyn rolniczych, takich marek jakKuhn, Horsch, Amazone, Krone, Joskin, Monosem, Kverneland, MCHale, Gregoire Besson, Unia, Wielton, Cargo, Pomot, Metaltech, Berti, Ferrari, Ecorobotix, Mzuri, oraz wiele, wiele innych.
15 lat Promodis w Polsce
Zorganizowana działalność sieci Promodis na polskim rynku rozpoczęła się w 2009 roku. Od tego czasu sieć zbudowała solidną pozycję, współpracując z lokalnymi producentami i dostawcami maszyn rolniczych. Kluczowym elementem sukcesu było dostosowanie oferty do specyfiki lokalnego rynku, co podkreśla Adam Sulak, konsultant rozwoju biznesu w sieci Promodis:
– Spośród wszystkich dostępnych marek wybraliśmy tylko kilka, i to był świadomy wybór. Realizując strategię specjalizacji i różnicowania, właściwie skompletowaliśmy portfolio produktowe i rozbudowaliśmy wiedzę ekspercką o technologii produkcji rolnej.
Promodis w Polsce stale rozszerza swoją ofertę o nowe marki i innowacyjne rozwiązania – w portfolio pojawiła się marka Ecorobotix
– W DNA Promodis jest nowoczesność i metoda – i w nazwie, i w działaniach, i w podejściu do sposobu dystrybucji oraz do samego klienta – podkreśla Krzysztof Kinstler dyrektor oddziału w Polsce, zwracając przy tym uwagę, iż ta filozofia działania przynosi efekty niezależnie od wahań koniunktury na rynku.