Zebraliśmy naszą ofertę ciągników - łącznie 8 modeli, aby przeszkolić przedstawicieli naszych dilerów, a także przedstawić je dziennikarzom. To oczywiście nie zamyka naszej pełnej gamy produktowej, obejmującej także ciągniki specjalistyczne - generalnie są to bardzo zróżnicowane modele o mocy od 50 do 310 KM, od prostych ciągników mechanicznych po najbardziej zaawansowane, z wyposażeniem w skrzynie bezstopniowe, system prowadzenia satelitarnego oraz zestawy rolnictwa precyzyjnego. Dlatego też w czasie X-Camp swoje rozwiązania prezentują również firmy X-Farm oraz TPI - wyjaśnia Sławomir Lewczyk, dyrektor sprzedaży Argo Polska.
Reprezentujący serię X6.4 P6 Drive model X6.413.
Na polu czy na pustyni
Bez wątpienia numerem jeden podczas tego spotkania był ciągnik McCormick X6.616, napędzany 6-cylindrowym, 6,7-litrowym silnikiem FPT o mocy maksymalnej 165 KM (z EPM), zapewniającym maksymalny moment obrotowy 676 Nm (przy 1400 obr./min) i spełniającym wymagania normy emisji spalin Stage V. Reklamowany jako następca doskonale znanego ciągnika G-Max traktor uzbrojony jest w skrzynię biegów Xtrashift z 3 prędkościami powershift, 6 biegami i 3 zakresami, oferując w sumie 54 biegi do przodu i 18 do tyłu - półbiegi przełączane są przyciskami, zaś biegi i zakresy dźwigniami. Jeśli chodzi o hydraulikę (układ zamknięty), to pompa o zmiennym wydatku zapewnia całkowity przepływ 110 l/min i obsługuje do 5 zaworów zdalnych (opcja, 3 - standard), elektroniczny tylny podnośnik o udźwigu 8400 kg. Elektro-hydraulicznie sterowane mokre sprzęgło wielotarczowe umożliwia wygodne załączanie WOM o prędkościach 540/1000 obr./min.
Nowy X6.616, wysoki komfort pracy
Kabina Première - dzięki konstrukcji opartej na 4 słupkach - oferuje panoramiczną widoczność w każdym kierunku. Fotel operatora ma amortyzację pneumatyczną, a w kabinie znajduje się również regulowana kierownica oraz nieoceniona w upalne dni klimatyzacja. Na komfort pracy wpływa także przednia oś wyposażona w blokadę mechanizmu różnicowego, a także kąt skrętu kół wynoszący aż 55°, dzięki któremu ciągnik praktycznie zawraca w miejscu.
Wśród prezentowanych niczym w pustynnych warunkach testowanych ciągników był również reprezentujący serię X6.4 P6 Drive model X6.413, który napędzany jest przez 4-cylindrowy silnik FPT NEF 45 o mocy 136 KM. Doskonale współpracuje on ze skrzynią biegów P6-Drive z 6 półbiegami Power Shift i 4 zakresami. Oferuje ona łącznie 24 + 24 przełożenia, których liczba wzrasta do 40 + 40 z zakresem biegów pełzających. Minimalna prędkość poruszania się ciągnika wynosi 380 m/h, maksymalna 50 km/h. Amortyzowana przednia oś IFS zapewnia bardzo dobrą trakcję w polu oraz wysoki komfort i stabilność na drodze.
Organizatorzy pokazu z Argo Polska.
Ciągnik posiada ponadto elektrohydrauliczny napęd na 4 koła i blokadę mechanizmu różnicowego. Możliwości skrzyni biegów zwiększa WOM o 4 prędkościach. Układ hydrauliczny z czujnikiem obciążenia CCLS w układzie zamkniętym, wyposażony jest w pompę o wydajności 114 l/min, która może zasilać do 7 zaworów hydraulicznych. Elektronicznie sterowany tylny podnośnik zapewnia udźwig do 7200 kg, przedni zaczep jest o udźwigu 2500 kg. W ciągniku tym warto docenić również 4-słupkową kabinę High Visibility, która zapewnia pełną widoczność we wszystkich kierunkach. Ciągnik można wyposażyć w system oświetlenia zawierający do 14 reflektorów, z których 8 jest wbudowanych w dach, co zapewnia doskonałą widoczność także w czasie prac nocnych. Wnętrze kabiny zawiera fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym, układ klimatyzacji równomiernie rozprowadzający powietrze, regulowaną kolumnę kierownicy czy ekran dotykowy.