15 kategorii
LBT-Verband po raz szósty zapytał swoich członków o zadowolenie z marek maszyn rolniczych i budowlanych – z wyłączeniem ciągników. Okres badania rozpoczął się 16 grudnia 2024 r. i zakończył po około sześciu tygodniach 9 lutego 2025 r. W centrum badania znajduje się 15 jasno określonych kategorii oceny, podzielonych na trzy bloki tematyczne: sprzedaż i marketing, obsługa posprzedażna oraz tzw. soft facts. Pierwszy blok obejmuje wizerunek marki, gamę i jakość produktów, sprzedaż maszyn, reklamę i wsparcie produktowe, realizację i finansowanie. W dziale Aftersales dilerzy oceniają m.in. dostępność części zamiennych, warunki gwarancji i szkolenia. Soft facts odzwierciedlają takie aspekty jak rentowność produktu, relacje z producentem oraz jego gotowość do poprawy.
Prosty przebieg
Zgodnie z relacją Beckschulte, przebieg ankiety jest nieskomplikowany: każdy uczestniczący diler może ocenić do sześciu marek, przy czym oceny wyrażane są w szkolnej skali od 1 („bardzo dobry”) do 6 („niedostateczny”). - Celem jest rzeczowa, uczciwa ocena - bez ogólnej krytyki czy bezrefleksyjnych pochwał. W przeważającej większości odpowiedzi udało się to osiągnąć. Krytyczne uwagi są wyraźnie dozwolone i pożądane – zaznaczył Beckschulte…
Cały artykuł dostępny w atr express 11 2025 - zamów prenumeratę/ egzemplarz próbny