Po znaczących inwestycjach w główną fabrykę firmy w Finlandii, szósta generacja serii S będzie produkowana w Suolahti. Pierwszych dostaw do Europy można oczekiwać już latem 2024 r.
Valtra z dumą nazywa swoją najnowszą, potężną maszynę „The Boss”, a seria S stanowi obecnie ukoronowanie oferty firmy. Nowe ciągniki wyposażone są w silniki AGCO Power Stage V o pojemności 8,4 l i przekładnię CVT. Zastosowane rozwiązania zapewniają wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika. Ponadto seria S pozwala na obniżenie obrotów silnika o 5% i zredukowanie zużycia paliwa aż o 10% w porównaniu z poprzednikiem. Ale to nie wszystko. W porównaniu do wcześniejszych wersji zastosowanie jednostopniowego turbodoładowania zamiast dwustopniowego zwiększyło niezawodność i uprościło konstrukcję. Dodatkowo, eliminacja potrzeby chłodzenia między turbosprężarkami przyczyniła się do poprawy niezawodności oraz obniżenia zapotrzebowania na wydajność chłodniczą. Usunięcie systemu EGR, które miało na celu poprawę emisji spalin, również wpływa korzystnie na niezawodność.
Układ hydrauliczny ciągnika dostępny jest w dwóch konfiguracjach: 200 l/min ECO lub 2 x 200 l/min. W standardowej wersji ECO deklarowana wydajność przepływu jest uzyskiwana przy obrotach silnika 1650 obr/min. W opcji 200+200 dwie pompy Load Sensing zapewniają dużą elastyczność operacyjną i niezawodność w zastosowaniach z bardzo dużym przepływem oleju.
Nowy design
Już na pierwszy rzut oka uwagę zwraca agresywny i nowoczesny design ciągnika. Seria S szóstej generacji łączy zdecydowany styl z funkcjonalnością. Nachylenie maski gwarantuje lepszą widoczność z przodu ciągnika, innowacją jest zintegrowany moduł oświetlenia, obejmujący światła mijania i drogowe, światła do jazdy dziennej oraz przednie światła robocze bliskiego zasięgu. Wszystkie oczywiście w technologii LED. Aktualnie dostępnych jest łącznie nawet 16 lamp roboczych. To zapewnia niezwykle wysoki poziom oświetlenia i nadaje serii S szóstej generacji atrakcyjny wygląd.
Nowoczesna kabina i technologie dla rolnictwa precyzyjnego
Kabina kierowcy została tak zaprojektowana, aby zachować znajomy i ergonomiczny układ wnętrza, a przy tym umożliwić wygodne wejście po łagodniej nachylonych stopniach w porównaniu do jej poprzedniej wersji. Najnowsza seria S jest zdecydowanie zorientowana na potrzeby rolników i usługodawców rolnych, przykładając dużą wagę do komfortu, widoczności i inteligentnej technologii. Fabrycznie montowany jest układ jazdy tyłem TwinTrac i interfejs użytkownika SmartTouch. Zaawansowane technologie Valtry obejmują system automatycznego zawracania na uwrociach SmartTurn, który rozszerza zakres autonomicznej jazdy po polu, umożliwiając kierowcy wybór spośród czterech różnych sposobów zawracania: trybu częściowego, trybu U-turn, trybu Y-turn i trybu K-turn. Dzięki nim praca na polu staje się jeszcze bardziej efektywna. Na rok 2025 w ciągnikach serii S planowana jest z kolei premiera systemu Tractor Implement Management (TIM), co wprowadzi innowacyjne rozwiązania do zarządzania maszynami towarzyszącymi, opierając się na uniwersalnej magistrali Isobus.
Ciągniki serii 6 są w pełni dostosowane do potrzeb klientów dzięki opcjom Valtra Unlimited. Dostępne są m.in. kabina Valtra Skyview, centralny układ smarowania (CLS - Central Lubrication System), najnowocześniejszy system audio, a także popularny system kamer Unlimited View. System ten opiera się na kamerach zamontowanych na ciągniku, dodatkowo wykorzystuje wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego. Dzięki nim jest w stanie automatycznie identyfikować obiekty poruszające się przed ciągnikiem, co umożliwia ostrzeganie kierowcy i zwiększa ogólne bezpieczeństwo w polu jak i na drodze.