Nowa seria ciągników Valtra A obejmuje w sumie siedem modeli o mocy od 56 do 100 kW (75-135 KM). Zastosowane jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Stage V. Wyposażone są w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR, mają też filtr cząstek stałych DPF. Zrezygnowano natomiast z układu recyrkulacji spalin EGR. Nowy pedał gazu pozwala na bardzo precyzyjne sterowanie prędkością i mocą silnika.
Funkcja Autotraction pozwala na automatyczne rozłączenie napędu po wciśnięciu hamulca przy prędkości poniżej 10 km/h lub gdy obroty silnika spadną poniżej 1000 obr./min. Nowe modele z serii A mogą być wyposażone także w reduktor, który obniża najniższą prędkość do około 100 m/h. Okres międzyserwisowy zwiększono z 500 do 600 mth, co daje oszczędność poprzez wydłużenie okresu efektywnej eksploatacji.
Do pracy z ładowaczem
Wszystkie ciągniki z serii A wyposażone są w znaną już przekładnię Valtra Power Shuttle oraz zintegrowany hamulec ręczny. Trzycylindrowe modele A75-A95 dostępne są z przekładnią Powershift z 24 prędkościami do przodu i 24 do tyłu. Przekładnia Powershift umożliwia bardziej efektywną pracę w polu oraz transport drogowy przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Najbardziej popularne modele o mocy 105 i 115 KM są oferowane także z czterostopniową przekładnią Powershift, w modelach HiTech 4 sterowaną elektronicznie.
Ponad połowa z dostępnych ciągników z serii A jest fabrycznie wyposażona w ładowacz czołowy, modele w wersji GL mają dodatkowo zmodernizowany podłokietnik ładowacza. Nowe ciągniki Valtra A są kompatybilne z przyczepami wyposażonymi w dwuobwodowy układ hamulcowy. W zależności od preferencji użytkownika są dostępne z hamulcami pneumatycznymi lub z hydraulicznym układem hamulcowym do przyczepy.
Inne nowości dostępne dla ciągników Valtra z serii A piątej generacji to zmodernizowana konstrukcja maski, nowa konstrukcja kół, opcjonalne przyciski WOM na tylnym błotniku w modelach HiTech 4, zdalny monitoring Valtra Connect oraz automatyczny główny wyłącznik prądu w stacyjce.