Gdy jedni tracą, inni zyskują. Największymi wygranymi 2021 r. były tańsze azjatyckie marki ciągników: Arbos (wzrost z 1,5 do 4%), który wskoczył do pierwszej 10. topowych marek, Lovol (wzrost z 1,9 do 3,5%) i Solis (wzrost z 1,4 do 2,3%). W naszych realiach po raz pierwszy marki te tak znacząco zaznaczyły swoje miejsce na rynku. Czy ten trend będzie kontynuowany w 2022 r.?
W zeszłym roku liderem rynku tradycyjnie już została marka New Holland, która w styczniu-grudniu ubiegłego roku osiągnęła blisko 18-proc. udział w rynku (2524 sztuk; 17,9%). Dwucyfrowy udział w rynku uzyskały jeszcze marki: Kubota (1673 sztuki; 11,9%) i John Deere (1416 sztuk; 10,1%). Dla porównania: w styczniu-grudniu 2020 r. liderowała marka New Holland, która osiągnęła ponad 18-proc. udział w rynku (1818 sztuk; 18,4%), a dwucyfrowy udział w rynku uzyskały jeszcze marki: Kubota (1217 sztuk; 12,3%) oraz John Deere (1192 sztuki; 12%).