Aktualności

Ponad 14 tysięcy ciągników rolniczych w 2021 roku

Data publikacji:

Sprzedaż ciągników rolniczych w Polsce w całym 2021 r. była na zdecydowanie wyższym poziomie niż w 2020 r. Wystarczy rzut oka na dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), które wskazują, iż w tym czasie klienci zarejestrowali aż 14 081 szt. nowych ciągników rolniczych. Wolumen rynku po styczniu-grudniu ub. roku był wyższy o 42,3% niż w 2020 r. (w grudniu 2021 r. zarejestrowano 1683 nowe ciągniki rolnicze, czyli aż o 82,7% więcej niż w grudniu 2020 r.).

    Sprzedaż ciągników rolniczych w 2021 roku

Dane dotyczące sprzedaży ciągników w 2021 r. pokazują brak istotnych zmian na czołowych pozycjach w rankingach sprzedaży, choć zauważalny jest spadek udziałów rynkowych najpopularniejszych na naszym rynku brandów (zjawisko to dotknęło pierwszej siódemki zestawienia). W największym stopniu straciły marki: John Deere (spadek z 12 do 10,1%), tracący najwyraźniej z powodu radykalnych zmian w sieci sprzedaży tego koncernu, a także Zetor (spadek z 8,5 do 6,8%), który z roku na rok spada w zestawieniu najpopularniejszych marek - w 2021 r. wyprzedzony został przez Case IH.
 

Gdy jedni tracą, inni zyskują. Największymi wygranymi 2021 r. były tańsze azjatyckie marki ciągników: Arbos (wzrost z 1,5 do 4%), który wskoczył do pierwszej 10. topowych marek, Lovol (wzrost z 1,9 do 3,5%) i Solis (wzrost z 1,4 do 2,3%). W naszych realiach po raz pierwszy marki te tak znacząco zaznaczyły swoje miejsce na rynku. Czy ten trend będzie kontynuowany w 2022 r.?

W zeszłym roku liderem rynku tradycyjnie już została marka New Holland, która w styczniu-grudniu ubiegłego roku osiągnęła blisko 18-proc. udział w rynku (2524 sztuk; 17,9%). Dwucyfrowy udział w rynku uzyskały jeszcze marki: Kubota (1673 sztuki; 11,9%) i John Deere (1416 sztuk; 10,1%). Dla porównania: w styczniu-grudniu 2020 r. liderowała marka New Holland, która osiągnęła ponad 18-proc. udział w rynku (1818 sztuk; 18,4%), a dwucyfrowy udział w rynku uzyskały jeszcze marki: Kubota (1217 sztuk; 12,3%) oraz John Deere (1192 sztuki; 12%).

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.