Off-Highway Tires wirtualnie o zaletach

Data publikacji:
Off-Highway Tires wirtualnie o zaletach

Wirtualna konferencja prasowa firmy Off-Highway Tires, która odbyła się 16 marca, poświęcona została przede wszystkim prezentacji zalet wprowadzonych w 2018 r. opon Alliance Agri Star II, a także przedstawieniu wyników przeprowadzonych na terenie Danii badań naukowych na temat zalet opon Alliance Agriflex 372/389 VF.

Kluczową cechą opon Agri Star II jest technologia Stratified Layer Technology (SLT). W oponie SLT, opracowanej przez należącą do Yokohama Off-Highway Tires markę Alliance, każdy klocek składa się z dwóch warstw: pierwsza (wewnętrzna) ma profil wielokątowy, a druga (zewnętrzna) - profil jednokątowy.

– Połączenie tych dwóch warstw zapewnia skuteczną i długotrwałą trakcję, lepszą sterowność na drodze i lepsze hamowanie. Gdy po około 40% zużycia wewnętrzna (pierwsza) warstwa w końcu przejmuje kontrolę, opona Agri Star II (serie 70, 85 i 90-95, od 2022 r. dostępne 12 nowych rozmiarów) utrzymuje bardzo dobre parametry trakcyjne i możliwości jezdne, co oznacza, że jest doskonale przygotowana do jazdy po drogach i bezdrożach

– przekonuje Marcin Młodożeniec, dyrektor handlowy na Polskę w Yokohama Off-Highway Tires.

 

Wysokie osiągi technologii VF

Podczas konferencji przedstawiono wyniki badań naukowych przeprowadzonych przez SEGES Innovation, czołowy ośrodek wiedzy i innowacji w dziedzinie rolnictwa w Danii. Testy terenowe przeprowadzone w 2021 r. wyraźnie wykazały pozytywne efekty stosowania opon Alliance o bardzo dużej elastyczności (VF) Agriflex 372 VF i Agriflex 389 VF w porównaniu z oponami konwencjonalnymi.

Testowano zestaw składający się z ciągnika Fendt 939 i wozu asenizacyjnego Samson PG27 - zastosowano opony 600/70R34, 710/75R42 i 800/60R32, w których ciśnienie wyniosło odpowiednio 2,2; 2,5 i 3 bary (w oponie Agriflex VF - 1 bar). Gleba została zaorana w bardzo suchych warunkach. Następnie rozwieziono gnojowicę przy użyciu tego samego prezentowanego zestawu, z oponami VF i konwencjonalnymi (po 4 poletka), po czym nastąpił siew kukurydzy. 

 

Według zaprezentowanych wyników niskie ciśnienie powietrza w oponach VF zmniejszyło o połowę głębokość przejazdów podczas rozlewania gnojowicy (ciągnik Fendt 939 i wóz asenizacyjny Samson PG27) - z 79 do 45 mm. Oprócz wyraźnego zmniejszenia głębokości śladów zredukowano również poślizg kół o 4,4%, a pomiary z użyciem penetrometru wykazały mniejsze zagęszczenie gleby w „śladach opon VF” w strefie gleby od 0 do 40 cm - oznacza to lepszą ochronę gleby, a co za tym idzie, lepsze wykorzystanie składników odżywczych i wody. Ten efekt mniejszego zagęszczenia gleby był istotny nawet na głębokości 20-25 cm.

Co ważne, plony kukurydzy w śladach na „poletkach obrabianych z oponami VF” znacznie przewyższały plony w śladach na „poletkach obrabianych z oponami tradycyjnymi” o ok. 10% (12,9 jednostek zbioru/ha). W efekcie, w zależności od szerokości roboczej wozu asenizacyjnego przyniosło to wzrost plonów od 1,5 do 2,2% na hektar. Zysk w wyniku wyższych plonów i mniejszego poślizgu opon na „poletkach, na których zastosowano opony VF”, wynosi od 21,8 do 32 EUR na hektar.

 

Testy we Francji

Przedstawiciele Yokohama Off-Highway Tires odnieśli się także do badań przeprowadzonych w 2020 r. w IRSTEA (Institut national de recherche en sciences et technologies pour l’environnement et l’agriculture) we Francji. Poddano im zmodernizowaną oponę Alliance Agriflex 372 VF.

– Testy wykazały doskonałe wyniki w zakresie zużycia paliwa, trakcji, śladów i poślizgu, a tym samym skutecznej ochrony gleby. Wyniki pokazały, że opona Agriflex 372 VF przewyższyła konkurencyjne opony IF klasy premium w prawie wszystkich parametrach testowych i była mniej więcej równorzędnym partnerem dla konkurencyjnej opony VF klasy premium

– twierdzi dyrektor Młodożeniec. 

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.