Nowe modele Massey Ferguson przetestowane

Data publikacji:

Czas i miejsce akcji - 20 kwietnia w wielkopolskiej Chociczy. Cel? Przetestowanie dwóch ciągników ze stajni Massey Fergusona - modeli 8S.265, a precyzyjniej rzecz ujmując najmocniejszych wersji z nowej serii o mocy 265 KM.

Przygotowane na tę okoliczność 40-hektarowe pole gościło ciągnik MF 8S.265 wyposażony w przekładnię Dyna-7 Semi-Powershift (28 biegów do przodu i do tyłu) i zagregatowany z 4-metrowym kultywatorem Bednar Fenix FO 4000 (uprawa pod kukurydzę). Drugi z testowanych ciągników wyposażony został w przekładnię dwusprzęgłową Dyna E-Power wykorzystującą technologię Dual Clutch i pracował w zestawie z agregatem uprawowym Farmet Kompaktomat K600 o szerokości roboczej 6 m.

A zatem cóż można powiedzieć o nowych ciągnikach MF? Są one, zarówno w wersji z przekładnią Dyna-7, jak również Dyna E-Power, bardzo proste i intuicyjne w obsłudze. Po ustawieniu prowadzenia równoległego, tempomatu i podstawowych parametrów roboczych dla maszyny towarzyszącej, rola operatora ogranicza się do kontroli zadanych parametrów ciągnika i maszyny towarzyszącej. Wersja z przekładnią Dyna-7 współpracowała z 4-metrowym kultywatorem Bednar Fenix FO 4000 na głębokości ok. 25 cm co przekładało się na obciążenie ciągnika na poziomie 95-100%. Nawet przy tak wysokim obciążeniu ciągnik pracował bardzo płynnie i w razie potrzeby (zmienne zagęszczenie gleby) automatycznie zmieniał parametry pracy silnika, aby dostosować się do aktualnych warunków.

Dużym atutem nowej serii ciągników MF jest też nowa, bardzo przestronna, 4-słupkowa kabina o objętości 3,4 m³, z obfitymi przeszkleniami (6,6 m²) i rozwiązaniami zapewniającymi zredukowanie poziomu nagrzewania się, wibracji i hałasu do jedynie 68 dB. W kabinie jest bardzo dużo miejsca, nawet dla operatora „słusznych” rozmiarów. Komfortową obsługę zapewniają: cyfrowa i intuicyjna deska rozdzielcza „MF vDisplay”, terminal Datatronic 5 z ekranem dotykowym, który nie tylko zarządza funkcjami ciągnika, ale umożliwia pełną kontrolę nad wszystkimi narzędziami kompatybilnymi z Isobus, a także uniwersalna dźwignia MultiPad z podłokietnikiem „Control Centre”.

W wyposażeniu standardowym są także: funkcja komunikacyjna MF Connect Telemetry oraz MF Connect Cloud, pozwalający na łatwy dostęp do przydatnych informacji o zarządzaniu maszynami. Dzięki temu można również informować użytkowników czy dilerów o błędach i nadchodzących przeglądach serwisowych. Rozwiązanie to jest w pełni zintegrowane z portalem klienta „MyMF”, w którym użytkownicy mogą przeglądać informacje i dane oraz zarządzać nimi z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu - godne podkreślenia, że w czasie rzeczywistym.

Podstawowe dane techniczne

  • 6-cylindrowy silnik (7,4 l)  AGCO Power zgodny z normą Stage V
  • Moc maksymalna - 265 KM
  • Maks. moment obrotowy przy 1000-1500 obr./min - 1200 Nm
  • Nowy, wydajny układ hydrauliczny Load-Sensing o maksymalnym wydatku150 l/min, 205 l/min lub 205 Eco (270 l/min)
  • Prędkość maksymalna 50 km/h przy 1500 obr./min
  • Amortyzowana oś przednia w standardzie zapewnia mały promień skrętu wynoszący 5,7 m
Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.