Ciągniki serii 6R już od 2011 r. wyznaczają standardy efektywności w pracach polowych oraz na drogach, oferując również wiele ciekawych rozwiązań w zakresie technologii rolnictwa precyzyjnego. Nowe wersje przedstawianych ciągników podnoszą te standardy.
Cechą wyróżniającą ciągniki serii 6R jest nowoczesny design, który obejmuje dobrze znane z większych maszyn John Deere’a maskę i lusterka. W kwestii jednostek napędowych, w nowej serii 6R udoskonalono system inteligentnego zarządzania mocą (IPM), który w razie potrzeby zapewnia dodatkową moc w zastosowaniach wymagających pracy układu hydraulicznego.
W takim przypadku wersje 4-cylindrowe dostarczają dodatkowo do 20 KM mocy, a 6-cylindrowe do 40 KM. Dostępnych jest też więcej opcji przekładni. Dla modeli czterocylindrowych, oprócz wersji AutoQuad Plus i przekładni bezstopniowej AutoPowr, można też wybrać opcję CommandQuad.
Zwiększony komfort pracy
Kluczową cechą serii 6R jest zintegrowany system 1-Click-Go AutoSetup, który ułatwia procesy konfiguracji ciągnika i obsługiwanego narzędzia. Wszystkie ustawienia, takie jak np. dane agronomiczne zawierające granice pól, linie prowadzenia i dawkowanie środków można wcześniej zaplanować i zarządzać nimi w chmurze.
Dla ładowaczy czołowych przewidziano system ważenia dynamicznego umożliwiający ważenie podczas pracy, bez konieczności zatrzymywania maszyny. Dodatkowo zaimplementowane rozwiązania to funkcja powrotu do pozycji oraz poziomowanie horyzontalne w celu uniknięcia rozsypywania pobranego materiału.
Wnętrze kabiny zostało zaprojektowane pod względem zwiększenia ergonomii i komfortu operatora. W celu poprawy widoczności wyeliminowano deskę rozdzielczą znajdującą się za kierownicą, jednocześnie zwiększono kontrolę przy użyciu konsoli w podłokietniku i z prawej strony.
Wszystkie wskaźniki są dostępne na wyświetlaczu słupka narożnego. Nowością jest indywidualnie konfigurowany E-dżojstik, który sprawdza się zwłaszcza podczas prac z ładowaczem czołowym. Pod koniec roku 2022 dostępny będzie również nowy odbiornik satelitarny StarFire do zastosowań w zakresie rolnictwa precyzyjnego.
Król dróg i wszechstronna maszyna
Niewielki i efektywny model 6R 185 wyposażony jest w silnik PowerTech PSS o pojemności 6,8 l i mocy do 234 KM (z IPM) oraz wysoce efektywną przekładnię AutoPowr. Przeznaczony jest szczególnie do prac transportowych, wykazując się wyjątkową efektywnością paliwową na drodze.
W gospodarstwach o profilu mieszanym bardzo dobrze spisują się ciągniki czterocylindrowe. Model 6R 150 oferuje osiągi ciągnika sześciocylindrowego wraz z zaletami maszyny czterocylindrowej. Zapewnia maksymalną moc 165 lub 177 KM przy zastosowaniu systemu IPM.
Jego niska masa własna wynosząca 6,5 t i całkowita masa dopuszczalna 10,45 t sprawiają, że ciągnik oferuje bardzo dużą ładowność 4 t. Ciągnik ma również większy rozmiar opon, do kół tylnych dostępne są opcje aż do rozmiaru 650/65 R38. Przy niewielkim rozstawie osi 2,58 m maszyna ta jest więc bardzo zwrotna.
Warto wspomnieć o możliwościach tej wersji. Udźwig tylnego podnośnika w modelu 6R 150 został zwiększony o 12%. Wyposażono go również w większą, 155-litrową pompę hydrauliczną, która w połączeniu z systemem ważenia dynamicznego zwiększa wydajność ładowacza czołowego.