Główną przyczyną spadku przychodów było zamknięcie centrali w Treviglio, które rozpoczęło się 24 lutego i trwało ok. dwa miesiące. Działanie to wyprzedzało lockdown we Włoszech wprowadzony 9 marca 2020 r. Proces ten umożliwił firmie wdrożenie niezbędnych środków bezpieczeństwa i całkowite przeprojektowanie stanowisk produkcyjnych i systemu logistycznego w sposób zgodny z procedurami wdrożonymi w zakładach w Chinach.
Przyczyniło się to w znacznym stopniu do ograniczenia liczby zakażeń wirusem Covid-19 w zakładzie produkcyjnym.
Odnotowany zysk netto wyniósł 39,3 mln euro, czyli 3,4% - praktycznie tyle samo, co w 2019 roku (3,5%). Sytuacja finansowa netto na dzień zamknięcia oznaczała zadłużenie na poziomie 176 mln euro, czyli spadek o 106 mln euro (-38%) w stosunku do roku poprzedniego. Wartość ta potwierdza poprawę stabilności finansowej w 2020 r.
Rynki zbytu
W Europie, która jest głównym rynkiem zbytu dla SDF, firma odnotowała spadek liczby rejestracji ciągników o ok. 3,5%. W tej sytuacji udział rynkowy SDF wynosi 10,7% (wzrost o prawie 1 p.p.).
Bardzo pozytywne sygnały napływają z Chin, gdzie - po początkowym pogorszeniu sytuacji wskutek pandemii - SDF odnotował wzrost większy od średniej rynkowej. Interesująca jest także wielkość sprzedaży ciągników w Turcji, gdzie tamtejszy oddział SDF zanotował wzrost przychodów o 40%. Rok 2020 był także zadowalający dla SDF w Indiach, który umocnił pozycję swoich produktów na rynku.