[ATR] Wywiady [ATR] Aktualności opony rolnicze

Maszyny Rolnicze Suchy. Biznes po przeprowadzce

Data publikacji:
Maszyny Rolnicze Suchy. Biznes po przeprowadzce

Firma Grasdorf z siedzibą Krapkowicach na Opolszczyźnie działa na naszym rynku od 2001 roku. Jest jednym z największych dostawców felg i opon rolniczych w Polsce, a oprócz tego prowadzi stacjonarny i mobilny serwis, który świadczy usługi wymiany i naprawy ogumienia, a także montaż kół bliźniaczych i międzyrzędowych, balastowanie ciągników w celu optymalnej trakcji, sprawdzenia i korekty geometrii kół, naprawy i modyfikacji felg. Drugą formą działalności jest sprzedaż i serwis ciągników oraz innych maszyn rolniczych, który prowadzi firma Maszyny Rolnicze Suchy. Na temat obecnej sytuacji firm oraz jej planów na przyszłość w rozmowie z Grzegorzem Antosikiem mówi Norbert Suchy, prezes obu firm.

Kilka miesięcy temu zmieniliście swoją siedzibę?
Tak, po 25 latach przenieśliśmy się w nowe miejsce, które spełnia teraz nasze wymagania. Dysponujemy tutaj o wiele lepszymi warunkami pracy, nowymi halami magazynowymi, warsztatem i salą konferencyjną o łącznej powierzchni ok. 2500 m². Planujemy dalszą rozbudowę - prawdopodobnie w przyszłym roku. 

Jak dla Państwa biznesu wyglądają pierwsze miesiące tego roku?
Powoli przyzwyczajamy się do dłuższych terminów dostaw maszyn i częstych zmian cen. Niestety rynek staje się coraz mniej przewidywalny. Na rynku opon i felg sytuacja jest podobna. Mimo to, zapotrzebowanie na rynku utrzymuje się na wysokim poziomie, stąd też dobre wyniki sprzedażowe. Konsekwentnie stawiamy przede wszystkim na promowanie marek premium, jednak ze względu na dostępność i preferencje klientów uzupełniamy sprawdzonymi, tańszymi rozwiązaniami. Dostarczamy również koła i opony dla leśnictwa, przemysłu, branży komunalnej i ogrodnictwa. 

Patrząc z perspektywy czasu, jakie jest obecnie zainteresowanie kołami bliźniaczymi?
Zainteresowanie utrzymuje się na względnie stałym poziomie, jest wyższe w okresie intensywnych opadów i trudnych warunków polowych. Korzyści ze stosowania bliźniaków są ogromne i powszechnie znane. Głównym ograniczeniem stosowania są natomiast przepisy drogowe i problematyczne przejazdy. Podobnie wygląda sprawa z gąsienicami w ciągnikach. Tutaj konieczność dłuższych przejazdów drogami asfaltowymi skutkuje ich szybkim zużyciem i generuje spore koszty wymiany. Często wybór konkretnego rozwiązania nie jest poparty wiedzą na dany temat, a wyłącznie względami finansowymi. 

Równie ważną kwestią w optymalizowaniu trakcji ciągników jest ich właściwe balastowanie oraz dobór ciśnienia roboczego w oponach. Korzyści stąd płynące wciąż są mocno niedoceniane. Potencjał współczesnych silników znacznie przewyższa możliwości trakcyjnej ciągników, wybrać rozwiązanie najlepiej dopasowane do swoich potrzeb: szerokie ogumienie niskociśnieniowe, koła bliźniacze lub gąsienice.

Aby zapobiec degradacji gleby w wyniku przejazdów coraz cięższymi zestawami uprawowymi powinniśmy starać się zwiększać powierzchnię kontaktu z glebą. W tej kwestii wspomniane rozwiązania również przychodzą nam z pomocą.

Oznacza to, że nadal jednym z priorytetów Pana firmy jest działalność edukacyjna i szkoleniowa?
Robimy to od zawsze i prowadzimy tutaj współpracę z firmą Michelin, Grasdorf GmbH, a także ze środowiskiem akademickim i mediami branżowymi. W naszej specjalizacji wiedza jest kluczowa. Korzystamy z interesujących materiałów z badań, testów i opracowań, którymi chętnie dzielimy się z naszymi klientami, aby podnosząc wiedzę móc uzyskiwać wzrosty efektywności pracy i redukować jej koszty.

Dziękujemy za rozmowę.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.