[ATR] Aktualności

Konferencja Stihl w wersji online

Data publikacji:

Z jednej strony szefostwo koncernu Stihl w niemieckim Waiblingen, z drugiej zaś - dziennikarze z prasy branżowej zgrupowani w Jachrance na Mazowszu. W takiej oto scenerii, podczas International Media Day, 15 września firma przedstawiła swoje bieżące wyniki finansowe, a także zaprezentowała nowości - dla profesjonalistów i amatorów - na nowy sezon.

Koncern Stihl kontynuuje wzrost obrotów z ubiegłego roku - w okresie styczeń-sierpień 2021 r. przychody firmy wyniosły 3,51 mld euro, co oznacza wzrost o 11,7% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Jednocześnie o 7,3% wzrosło zatrudnienie - do ok. 19,5 tys. pracowników na całym świecie.

– Pod względem obrotów wszystkich grup produktowych plasujemy się wyraźnie powyżej wartości roku ubiegłego i powyżej planu. Było to możliwe dzięki pełnemu zaangażowaniu, elastyczności  naszej załogi i właściwemu planowaniu w produkcji, sprzedaży i logistyce, mimo że ograniczone zasoby surowców, braki zdolności produkcyjnych u dostawców oraz w firmie Stihl, a także zmniejszone zdolności transportowe doprowadziły do znaczących zakłóceń w łańcuchach dostaw. Gdyby nie te problemy, moglibyśmy wytworzyć i sprzedać jeszcze więcej produktów

– wyjaśnił dr Bertram Kandziora, prezes zarządu Stihl, nie kryjąc przy tym optymizmu odnośnie przyszłego popytu na produkty ze znakiem Stihl.

Najczęściej sprzedawanymi produktami były m.in.: robot koszący iMOW, akumulatorowa przecinarka do drewna GTA 26, spalinowe pilarki łańcuchowe i kosy spalinowe dla użytkowników okazjonalnych oraz nowe produkty akumulatorowe dla użytkowników profesjonalnych, które zostały wprowadzone w I półroczu 2021 r. Zaliczają się do nich np. akumulatorowe nożyce do żywopłotów HLA 135 oraz kosa akumulatorowa FSA 135.

– Także i w tym roku zauważamy silny wzrost sprzedaży urządzeń akumulatorowych. Z satysfakcją odnotowujemy również dwucyfrowy procentowy wzrost sprzedaży produktów z napędem spalinowym i elektrycznym. Ta sytuacja pokazuje, że Stihl wciąż jest silny w segmencie spalinowym, staje się jednak coraz mocniejszym graczem na rynku urządzeń akumulatorowych

– skomentował dr Kandziora.

 

Produkcja na wysokich obrotach

Utrzymujący się stale wysoki popyt na produkty Stihl prowadzi do dużych wyzwań. Przedsiębiorstwo wciąż musi zmagać się z zakłóconymi na całym świecie łańcuchami dostaw i znaczącymi niedoborami zaopatrzenia w surowce naturalne i podzespoły. Dotyczy to np. stali, granulatu tworzyw sztucznych i podzespołów elektronicznych.

– Niestety, ze względu na te czynniki zewnętrzne nie wszędzie udało się nam zaspokoić popyt na urządzenia Stihl. Aktualnie produkcja na całym świecie przebiega na wysokich obrotach, aby nadrobić powstałe zaległości i umożliwić lepsze zaopatrzenie naszych klientów

– relacjonował dr Kandziora.

Niemiecka siedziba główna, spółka Andreas Stihl osiągnęła od stycznia do sierpnia 2021 r. obrót w wysokości 1,03 mld euro, który jest wyższy od osiągniętego w analogicznym okresie ub. roku o 15,9%.

– Są to znakomite wyniki, biorąc pod uwagę braki w zaopatrzeni. także w zakładach siedziby głównej. Mamy znaczne trudności z uzyskaniem odpowiedniej ilości produktów, materiałów i podzespołów do naszej produkcji

– wyjaśnił dr Kandziora.

Utrzymujący się wysoki popyt na rowery elektryczne jest kolejną przyczyną dodatniego trendu biznesowego.

– W naszym zakładzie odlewania ciśnieniowego magnezu Stihl w Weinsheim wytwarzamy również części obudowy do napędów rowerów elektrycznych i zaopatrujemy w nie przedsiębiorstwa przemysłu rowerowego. Trend w dziedzinie rowerów elektrycznych nadal idzie ostro do góry, więc liczymy na wzrost ilości zamówień w następnych latach

– powiedział prezes zarządu Stihl.

 

Świat marki Stihl

Siedziba główna Stihl w Waiblingen jest obecnie modernizowana i powiększana. Flagowym obiektem przyszłego kompleksu jest powstający tam „Świat marki Stihl”. Zostanie on otwarty na początku 2023 r. i na łącznie trzech kondygnacjach ma umożliwić przeżycie historii przedsiębiorstwa i produktów oraz udostępnić gościom platformę wiedzy na temat lasu i leśnictwa.

Norbert Pick, członek zarządu Stihl do spraw marketingu i sprzedaży podczas International Media Day zaprezentował nowy budynek  w formie wirtualnego spaceru, podkreślając:

– Wszystkie obszary w „Świecie marki Stihl” umożliwiają naszym klientom, fanom i wszystkim zainteresowanym doświadczenie marki Stihl w sposób poznawczy i ciekawy zarazem. Jestem przekonany, że wzmocni to przywiązanie do marki Stihl”.

Grad nowości

W interesującej formule online firma Stihl przedstawiła też szereg nowości w zakresie produktów spalinowych i akumulatorowych. W tej drugiej kategorii zaprezentowano 10 nowych produktów, w tym m.in. pilarkę Stihl MSA 300, z innowacyjnym akumulatorem Stihl AP 500 S, przenośną skrzynię transportową i ładowarkę bottTainer czy też pierwszą plecakową dmuchawę akumulatorową w ofercie tej firmy - Stihl BGA 300.

Wyróżnia się ona nadzwyczajną siłą nadmuchu oraz bardzo wysoką prędkością powietrza. Dzięki zgłoszonemu do ochrony patentowej systemowi Stihl Silencer z maksymalnie 93 dB(A) jest to najcichsze urządzenie w swojej klasie wydajności na rynku i może być eksploatowane bez ograniczeń także na obszarach wrażliwych na hałas.

Stihl wprowadza nowości również w segmencie spalinowych pił łańcuchowych. Nowością jest m.in. system tnący Stihl Hexa, który składa się z piły łańcuchowej 3/8“ - Rapid-Hexa do pilarek profesjonalnych oraz pilnika Hexa i umożliwia szybkie i precyzyjne ostrzenie łańcuchów.

Moc tnąca nowego łańcucha jest przy tym do 10% wyższa w porównaniu z 3/8“ - Rapid-Super. Z kolei w zakresie rozwiązań cyfrowych nowością firmy jest system inteligentnej ochrony słuchu Stihl Advance ProCom, który wyznacza kolejny poziom w zakresie środków ochrony indywidualnej.

Umożliwia on bezpośrednie połączenie do 16 zestawów słuchawkowych na poziomie konferencji, również w głośnym otoczeniu. Zasięg pomiędzy dwoma urządzeniami wynosi do 600 m. Ten inteligentny produkt jest możliwy do połączenia z aplikacją Stihl Holzliste.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.