Aktualności

Grupa Manitou. Trzecia edycja spotkań „On the way up”

Data publikacji:

Grupa Manitou, światowy lider w zakresie podnośników koszowych i sektora robót ziemnych, przeprowadziła trzecią już edycję wydarzenia cyfrowego o nazwie „On the way up”. Spotkanie miało miejsce 6 lipca, było transmitowane na całym świecie. Tematycznie w całości poświęcone było podejściu firmy Manitou do zagadnień związanych z CSR. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest strategią zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe, a także relacje z pracownikami.

 

    Manitou Group - On the way up #3 prowadzący spotkanie - od lewej Michel Denis, Franck Lethorey oraz Aude Brezac.

    Manitou Group - On the way up #3 prowadzący spotkanie - od lewej Michel Denis, Franck Lethorey oraz Aude Brezac.

Internetowe wydarzenie poprowadzili Franck Lethorey - manager ds. komunikacji Manitou Group, Michel Denis - prezes i dyrektor generalny oraz Aude Brezac, wiceprezes ds. CSR. Tematyka spotkania podzielona została na trzy podstawowe grupy: transformacja korporacyjna, wyzwania związane z zasobami ludzkimi oraz inicjatywy mające na celu ograniczenie wpływu zmian klimatu. Biorąc pod uwagę wagę tych wyzwań i potrzebę wspólnego działania, aby im sprostać, Grupa Manitou udzieliła głosu wielu interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym. Zaproszeni eksperci, liderzy edukacyjni, pracownicy i dyrektorzy firmy przedstawili jak zmienia się świat i jak Grupa Manitou będzie się dalej przekształcać. Wydarzenie było również znakomitą okazją dla Grupy Manitou do zaprezentowania postępów w realizacji mapy drogowej CSR, zgodnie ze zobowiązaniami określonymi w planie strategicznym „Nowe horyzonty 2025”.

Transformacja

Świat staje dziś przed wielkimi wyzwaniami ekonomicznymi, społecznymi i środowiskowymi. Należy przemyśleć i wprowadzać nowe modele systemowe, które łączą zakładane wyniki ekonomiczne i pozytywny wpływ środowiskowy. Firmy muszą się wykazać wyobraźnią, aby jak najlepiej chronić zasoby ludzkie, ograniczać ślad węglowy i wprowadzać postęp technologiczny.
– Innowacyjnie działające firmy napędzają tą transformację po przyspieszeniu technologicznym, jakie dała cyfryzacja, obserwujemy skokowy wzrost popytu ze strony klientów indywidualnych i dużych inwestorów – mówi Gwenael Chedaleux, Partner Audit.

Zapowiadana transformacja ma już miejsce. Objawia się wzrostem świadomości i podejmowaniem konkretnych działań na rzecz firmy Manitou, zmieniających się przepisów i klientów, na różnych poziomach. W przypadku przepisów debata przesunęła się z kierunku dekarbonizacji i globalnego ocieplenia do bardziej prośrodowiskowego myślenia. Wyzwania stojące przed Maniotu mają już bezpośredni wpływ na prowadzony model biznesowy. Uwzględniane są ochrona ekosystemów, ograniczanie zanieczyszczeń, wpływ na środowisko. Europejski Zielony Ład opiera się na zmianie sposobu prowadzenia biznesu na zrównoważony. Dla firm oznacza to, że jeśli nie mają opracowanej „mapy drogowej”, nie otrzymają wsparcia finansowego na rozwój. Ma to służyć neutralnej polityce węglowej do 2050 roku. Nie liczy się już tylko wynik finansowy firmy, ale także jej wpływy społeczne i środowiskowe. To nie jest tylko trend europejski, obserwuje się także zmianę podejścia w USA czy krajach azjatyckich. Firma Manitou jest właśnie w połowie realizacji zadań przyjętego planu strategicznego na 2025 rok. Zrobiono np. już duże postępy dzięki wprowadzeniu silnej grupy maszyn elektrycznych.

– Wymienione praktyki mają wpływ na kontakt i relacje firmy Manitou z jej dostawcami. Oczekujemy, że zmiany prowadzące do tej transformacji wiążą się ze wzrostem wymagań wobec dostawców i spowodują zmianę struktury dostaw. Mamy zmianę technologiczną, materiały, które są niezbędne do transformacji energetycznej i gospodarki niskoemisyjnej. Mamy już konwentery mocy, silniki elektryczne, akumulatory liowo-jonowe oraz technologię związaną z wodorem – mówi Maurizio Achilli, Vice President Sourcing, Manitou Group.

Dzisiejsi klienci Manitou poszukują wydajności i produktywności, z drugiej strony bezpieczeństwa użytkowania oraz niskiego kosztu obsługi. Maszyny Manitou dobrze wpisują się w te potrzeby. Klienci chcą przechodzić na technologie zeroemisyjne, dział projektowy Manitou dąży do tego, aby zapewnić wydajność maszyn elektrycznych na poziomie porównywalnym z rozwiązaniami tradycyjnymi.

Zasoby ludzkie

Istnieją trzy główne obszary, w których mogą być wprowadzane zmiany. Po pierwsze, należy zapewnić bezpieczeństwo psychologiczne, aby promować ludzką innowacyjność w miejscu pracy. To zwiększa kreatywność i daje satysfakcję z pracy. Po drugie, należy rozwijać kulturę zarządzania, która pozwoli pozytywnie rozwiązywać problemy związane z zasobami ludzkimi. Po trzecie, należy rozwinąć pewność siebie w zdolności do wspólnego osiągania sukcesu.

– Musimy poprawić czynnik ludzki, bierzemy to pod uwagę w naszej strategii dotyczącej wyzwań środowiskowych i społecznych. Zarządzanie wydajnością powinno uwzględniać sukces całej grupy pracowników, ich wspólnego działania. Każdy może wyrażać swoje potrzeby, ale jest w stanie wysłuchać potrzeby współpracowników – przekonuje Christine Prat, vice President Human Resources Manitou Group.

Transformacja energetyczna wymaga nowych kompetencji i nowej dyscypliny pracy. Potrzebne są maszyny napędzane alternatywnymi paliwami, projektowane w sposób zrównoważony. Dziś mamy zupełnie inne modelowanie, zwracamy uwagę nie tylko na koszty produkcji, ale na wydajność i wpływ na środowisko. Potrzebni są pracownicy wykwalifikowani  w zakresie ekologicznego projektowania, analizy cyklu życia produktu, zielonej energii. Kolejnym ważnym aspektem jest autonomizacja i robotyzacja maszyn. 80% pracowników zostanie przeszkolonych pod kątem projektowania i korzystania z nowych narzędzi, w 2024 roku będą integrowane nowe karty i narzędzia do zarządzania cyklem życia produktów. 

– Bliską przyszłością staje się technologia wodorowa. Są już opracowane dwa zupełnie nowe produkty, jeden dla sektora budowlanego, drugi - morskiego. Będą testowane przez klientów w warunkach rzeczywistych. Poszukujemy wykwalifikowanych specjalistów w tej dziedzinie zarówno w naszej firmie jak i na zewnątrz. Będziemy też szkolić naszych pracowników, zamierzamy podwoić naszą siłę roboczą w tym obszarze, w szczególności w technologii wodorowej, ale również w projektowaniu robotyki przemysłowej – mówi Julien Waechter, vice President R&D Manitou Group.

Wyzwania klimatyczne

Obserwujemy dziś w wielu krajach aktywność organizacji lobbujących za przejściem od gospodarki wydobywczej w kierunku gospodarki regeneracyjnej, która ma na celu przywrócenie do równowagi ekosystemów, w których żyjemy, oddawać więcej środowisku niż bierzemy. Przedsiębiorstwa mogą odgrywać ważną rolę w tworzeniu zrównoważonej przyszłości, muszą jednak zrewidować swoje cele i transformować swój model ekonomiczny. Niektóre firmy podejmują już takie odważne decyzje. Firma Manitou także podejmuje działania w tym zakresie, aby na nowo zdefiniować model biznesowy, który będzie skuteczny w długiej perspektywie.  

– Myślimy długoterminowo, nie tylko jak ograniczyć emisję dwutlenku węgla, ale nawet o ograniczeniu emisji do zera. Musimy przemyśleć sposób zarządzania biznesem, przemyśleć, w jaki sposób nasza wizja będzie kształtowała zrównoważony rozwój i wyniki ekonomiczne firmy. Zmieniają się warunki gry,  chcemy wygrać w tej walce i zostać liderem branży. Wspieranie  środowiska to jedyna droga – Michel Denis.

Polecamy produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.