Specjalistyczne ciągniki Deutz - Fahr serii 5 DF TTV z technologią kierowania na cztery koła zaprojektowane są do zadań komunalnych, ale także do winnic, sadów oraz do prac związanych z kształtowaniem krajobrazu. Modele 5 DF TTV są napędzane najnowszymi 3-cylindrowymi silnikami FARMotion 35 o mocy 90-100 KM oraz 4-cylindrowymi FARMotion 45 o mocy 95-126 KM, które dzięki zoptymalizowanemu systemowi wstępnego podgrzewania nie sprawią problemów podczas rozruchu nawet w mroźnej zimie. Jednostki z funkcją OverBoost charakteryzują się wyjątkowym momentem obrotowym oraz mocą, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałej efektywności paliwowej. Za przekazywanie napędu odpowiada przekładnia TTV, która zapewnia płynną pracę, wyjątkową wydajność oraz niezawodność w każdych warunkach pracy, a dodatkowo wyposażona jest w hydrauliczny hamulec postojowy HPB. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych specjalistycznych ciągników Deutz-Fahr, przednia oś w nowym 5DF TTV z technologią kierowania na cztery koła posiada blokadę mechanizmu różnicowego, co daje najlepszą przyczepność podczas odśnieżania. Opcjonalnie przednia oś może być wyposażona w niezależne zawieszenie, które daje jeszcze większą stabilność i komfort.
Cztery tryby pracy do wyboru…
Każdy ciągnik Deutz-Fahr 5DF TTV wyposażony w technologię kierowania na cztery koła oferuje wyjątkową wydajność w ograniczonych przestrzeniach, przewyższając tym samym konwencjonalne maszyny pod względem zwrotności, wydajności kierowania i promienia skrętu i to bez konieczności dokonywania zmian w konstrukcji, takich jak zwiększanie rozstawu kół czy rozstawu osi. Co więcej, zaawansowana technologia pozwala operatorom dostosować tryby sterowania do różnych warunków, czyniąc maszynę bardziej uniwersalną w różnych zastosowaniach. W trybie proporcjonalnym tylne koła skręcają synchronicznie, przeciwnie do kół przednich, co znacznie zmniejsza promień skrętu. W trybie proporcjonalnym - opóźnionym, tylne koła obracają się z niewielkim opóźnieniem, co sprawia, że obsługiwane urządzenie podąża dokładnie za śladem ciągnika, minimalizując ryzyko kolizji ze ścianami. W trybie manualnym to operator ma możliwość regulacji kąta skrętu tylnych kół, co pozwala efektywnie kompensować ewentualny poślizg podczas zjazdu ze wzniesienia. Tryb kraba to wersja, gdzie oś tylna skręca w tym samym kierunku co oś przednia, umożliwiając manewrowanie po przekątnej i eliminując potrzebę częstych zmian kierunku.
Komfortowy i efektywny w działaniu
Układ hydrauliczny Load Sensing ciągnika zasilany jest pompą hydrauliczną wysokiej klasy o wydajności przepływu 115 l/min. Dostępnych jest do 9 rozdzielaczy o dużym przepływie, w tym 5 z tyłu i 4 umieszczonych pośrodku. Wszystkie są sterowane elektronicznie, pozwalając na regulację zarówno natężenia przepływu, jak i czasu sterowania. Podnośnik tylny oferuje maksymalny udźwig 3400 kg, wyposażony jest w aktywny system tłumienia, który redukuje drgania narzędzi. To kolejne usprawnienie pod prace komunalne. Opcjonalnie dostępny jest podnośnik przedni o udźwigu do 1500 kg, można też wybrać przedni WOM o prędkości 1000 obr./min. Tylny WOM zapewnia prędkość obrotową 540/540ECO oraz 1000 obr./min.
Czterosłupkowa kabina operatora na czteropunktowym zawieszeniu z silent blockami ma płaską podłogę i wyposażona jest w system filtrów Cat 4, wysokiej jakości, wygodny fotel kierowcy i podłokietnik typu MaxCom, który umożliwia operatorowi łatwe sterowanie wszystkimi głównymi funkcjami ciągnika. Pomarańczowy kolor nadwozia i opony miejskie zapewnią bezpieczną pracę: widoczność na drodze i większą przyczepność podczas odśnieżania. Możliwe jest też doposażenie maszyny w iMonitor, który pozwala wykorzystać dedykowane rozwiązania SDF Smart Farming.