[ATR] Gospodarka i rolnictwo

Czas na eksport do Chin

Data publikacji:

Zakończył się ważny etap w pracach nad dostępem polskich produktów rolno-spożywczych do rynku chińskiego. Minister rolnictwa i rozwoju wsi Grzegorz Puda podpisał dwa dokumenty bilateralne z Generalną Administracją Celną ChRL, określające warunki eksportu do Chin kolejnych grup polskich produktów: mąki oraz produktów mlecznych z przeznaczeniem na pasze.

Wydarzenie, które miało miejsce 8 lutego br., kończy bardzo ważny etap procedury zatwierdzającej te produkty do eksportu na rynek chiński. Nie oznacza ono jeszcze otwarcia Chin dla tych produktów. Protokoły mają jednak bardzo duże znaczenie dla przedsiębiorców, którzy zainteresowani są eksportem żywności na rynek chiński z uwagi na fakt, że stanowią konkretny krok w uzyskaniu dostępu do rynku chińskiego dla ważnych dla nas produktów. Chiny są ważnym rynkiem dla polskiego eksportu rolno-spożywczego. Nasze produkty mleczne już teraz cieszą się tam dużą popularnością i są najważniejszą pozycją w polskim eksporcie do tego kraju.

Wiele z nich, tak jak np. pasze pochodzenia mlecznego, wymaga przejścia długotrwałej procedury dopuszczającej. Dzięki pracy MRiRW oraz polskich służb weterynaryjnych i fitosanitarnych wynegocjowano te ważne dla nas dokumenty, a wsparcie polskich służb dyplomatycznych sprawiło, że protokoły zostaną podpisane w trybie zdalnym. Strona polska liczy na szybkie zakończenie procedury zatwierdzającej pasze pochodzenia mlecznego oraz mąkę do eksportu do Chin, przez co polscy producenci zyskają dodatkową możliwość rozwoju współpracy handlowej z chińskimi kontrahentami.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.