[ATR] Nowości zgrabiarkiClaas

Claas Liner z czterema wirnikami

Data publikacji:
Claas Liner z czterema wirnikami

Firma Claas jest jednym z wiodących producentów zgrabiarek wirnikowych na świecie. Jej oferta została właśnie poszerzona w tym zakresie o 4 modele czterowirnikowe serii Liner o szerokości roboczej od 9,3 do 15 m. Nowe maszyny cechuje wytrzymała konstrukcja z małą wysokością transportową, a także łatwa obsługa i doskonałe dopasowanie wirników do podłoża.

Konstrukcja prezentowanych zgrabiarek Liner oparta jest na wytrzymałej ramie głównej, wykonanej z wysokowytrzymałej stali, której geometria przypomina geometrię żurawi teleskopowych. Zapewnia ona równomierne pochłanianie obciążeń oraz stabilność w pracy. Wewnątrz ramy umieszczono chroniony blok sterowniczy, moduł elektroniczny i zawory hydrauliczne, przy czym wszelkie przewody prowadzone są wewnętrznie.
Szerokość robocza jest regulowana poprzez opatentowane wysięgniki teleskopowe z profilem C i szynami ślizgowymi.

W modelach Business wysięgniki są wysuwane pojedynczo, w modelach Trend parami. Szerokość roboczą w zależności od modelu można regulować od 3,4 do 4,9 m, co łącznie daje zakres szerokości roboczej od 9,3 do nawet 15 m. Szerokość pokosu nastawiana jest w zależności od wersji zgrabiarki - dostępna jest w zakresie 1,3 - 2,2 m/1,4 - 2,4 m/1,4 - 2,5 m. Dla modeli Trend odbywa się za pomocą sprężynującej dźwigni i mechanizmu z otworami, a w wersjach Business hydraulicznie poprzez Isobus.

Wydajny układ roboczy oraz ułatwiony transport

Zgrabiarki serii Liner wyposażone są w 4 wirniki mechaniczne, napędzane bezpośrednio przez WOM. W dwóch przekładniach rozdzielających Y na ramie głównej prędkość obrotowa wałka jest redukowana z 540 obr./min do 350 obr./min dla zapewnienia ochrony układu napędowego. Wolne koło wałka przegubowego, umieszczone bezpośrednio w przekładni Y, umożliwia z kolei swobodne przesuwanie wirników w pozycji transportowej.

Co ważne, wirniki są indywidualnie chronione przed przeciążeniem za pomocą sprzęgieł ciernych, które umożliwiają nieprzerwaną pracę nawet w przypadku skoków obciążenia. Wirniki seryjnie są wyposażone w podwozie z 4 kołami i mają kardanowe zawieszenie, przez co mogą poruszać się swobodnie w trzech płaszczyznach. Opatentowany układ prowadzenia Grass Care z podwójną sprężyną zapewnia płynne ruchy elementów roboczych nawet przy dużych prędkościach jazdy.

Średnica wirnika i liczba zębów oraz uzyskiwana prędkość obrotowa są identyczne dla tych przednich jak i tylnych dla zapewnienia najwyższej przepustowości i jednolitego pokosu. W zależności od wybranego modelu średnica ta wynosi od 3,3 do 3,8 m. Wirniki posiadają 12 lub 14 dźwigarów zębów. Na każdym z nich zamontowano po 4 podwójne zęby o grubości 9,5 mm. 20-rowkowe połączenie frezowe i zabezpieczone pałąkiem Profix ułatwia sprawną wymianę elementów, które uległy zużyciu lub uszkodzeniu.

Głowice ze stałym smarowaniem są hermetycznie uszczelnione i posiadają odporny na zużycie trwały tor krzywkowy z żeliwa sferoidalnego. Głowica jest również chroniona przez zintegrowane miejsce ugięcia zabezpieczającego. Rolki sterujące w kąpieli olejowej poruszają się niemal bez tarcia. Całość, jak widać, gwarantuje wymaganą wytrzymałość i łatwość konserwacji.

Opcjonalnie wszystkie 4 wirniki mają możliwość wyposażenia w podwozia z 6 kołami, a w modelach Business dostępna jest też hydrauliczna regulacja wysokości zgrabiania z poziomu kabiny z możliwością zapamiętania do 4 ustawień pozycji roboczej. Do transportu po drodze wysięgniki teleskopowe są całkowicie chowane, składane pod kątem ponad 90° w kierunku ramy głównej i automatycznie blokowane. Po hydraulicznym opuszczeniu podwozia głównego utrzymywana jest przy tym wysokość transportowa 4 m bez konieczności czasochłonnego demontażu dźwigarów zębów. Szerokość transportowa nawet z największymi oponami zawsze jest poniżej 3 m.

Rozszerzona obsługa dla wersji Business

Obsługa zgrabiarki realizowana jest w różny sposób w zależności od wybranego modelu. I tak w wersjach Trend odbywa się w sposób konwencjonalny i bezpośredni poprzez jednostki sterujące ciągnika lub opcjonalnie poprzez obsługę Plus na terminalu Cemis 10. Można tutaj także skorzystać z automatycznych funkcji ciągnika, jeśli nimi dysponuje. W przypadku modeli Business z seryjnym układem hydraulicznym typu Load Sensing sterowanie zapewnia uniwersalny terminal Isobus, terminal Isobus Cemis 700 lub nowy Cemis 100, który posiada 10 podświetlanych klawiszy stałych i wyświetlacz monochromatyczny do obsługi poszczególnych funkcji i monitorowania stanu pracy maszyny.

Polecamy powiązane produkty z naszego sklepu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

Reklama
Najnowsze artykuły:
Reklama

Najnowsze z kategorii

Bądź na bieżąco!
Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.