Aktualności

Ciągniki używane w Polsce nadal w modzie

Data publikacji:

Dobra koniunktura na rynku ciągników nowych przekłada się także na segment ciągników używanych. W styczniu-wrześniu 2021 r. zarejestrowano aż 16 693 szt. „używek”, podczas gdy w styczniu-wrześniu 2020 r. było to 13 244 sztuk ciągników używanych. Oznacza to wzrost aż o 26%.

W styczniu-wrześniu 2021 r. najpopularniejszą marką wśród „używek” była marka John Deere - 2441 sztuk, udział w rynku 14,6%, a na pozostałych miejscach podium uplasowały się: Massey Ferguson (1891 sztuk, 11,3%) i Renault (1639 sztuk, 9,8%). Tak samo wyglądała kolejność po styczniu-wrześniu 2020 r. Analizując rynek ciągników używanych według struktury wiekowej, w grupie pojazdów w wieku do 5 lat przewodzi niezmiennie marka Belarus, w przedziale 6-10 i 11-20 lat - John Deere, zaś powyżej 20 lat - Renault.

Struktura geograficzna rynku ciągników używanych okazuje się być bardzo podobna do tej znanej z rynku ciągników nowych. W styczniu-wrześniu 2021 r. najwięcej ciągników używanych zarejestrowano w woj. mazowieckim (2925 sztuk), lubelskim (2364 sztuki) i wielkopolskim (1957 sztuk). Dokładnie taka sama kolejność na czołowych pozycjach była w styczniu-wrześniu 2020 r. Struktura wiekowa różni się w zależności od województwa. Jeśli chodzi o ciągniki w wieku do 5 lat i w przedziale 11-20 lat zwyciężyło woj. mazowieckie, w grupie ciągników 6-10 lat - woj. wielkopolskie, a powyżej 20 lat - woj. lubelskie.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.