Nowy ciągnik z 4-cylindrowym, 4,4-litrowym silnikiem o mocy 79 kW/107 KM (przy 2200 obr./min, maksymalny moment obrotowy 410 Nm) wyposażony jest w 4-zakresową przekładnię z 4-stopniowym powershiftem (zmiana pod obciążeniem) na każdym zakresie, z rewersem Power Shuttle (również pod obciążeniem), o łącznej liczbie biegów 16/16 (do przodu/do tyłu), oferującą 6 przełożeń w zakresie prędkości 4-12 km/h. Najnowsza przekładnia jest obsługiwana przełącznikami kołyskowymi na ergonomicznej dźwigni Control Grip i zapewnia płynną pracę przy minimalnym użyciu sprzęgła. Co ważne, oferuje również w stu procentach wyręczający kierowcę tryb automatycznej zmiany biegów.
Obsługa bez problemów
Niewątpliwie atutem jest możliwość łatwego i bardzo precyzyjnego operowania ładowaczem czołowym - umożliwia to nowy elektroniczny dżojstik, z opcjonalnym sterowaniem 3. i 4. funkcją (osprzętu), a także amortyzator SoftDrive i układ hydraulicznego ryglowania osprzętu. Poza tym kabinę można również wyposażyć w zawieszenie mechaniczne z dwoma drążkami stabilizującymi. Z kolei pracę ułatwia zmieniona deska rozdzielcza i panel sterowania z wyświetlaczem, z którego można bez problemu odczytywać informacje nawet w świetle słonecznym. Można go łatwo skonfigurować, aby pokazywał tylko istotne informacje dla wykonywanej pracy. Ciągnik Valtra A 114MH w wersji HiTech 4, standardowo wyposażony w układ hydrauliczny o maksymalnym wydatku 98 l/min i podnośnik tylny o maksymalnym udźwigu 4300 kg, można dodatkowo doposażyć w przedni WOM i TUZ.
GA