Szczególnie dobrze firma Väderstad poczynała sobie na kluczowych z jej punktu widzenia rynkach zbytu, do których zaliczyć należy: Rosję, Kanadę, Szwecję, Wielką Brytanię czy Niemcy. I tylko u naszych zachodnich sąsiadów w zeszłym roku szwedzki producent sprzedał ponad 600 maszyn, czyli o ponad 100 jednostek więcej niż w 2020 r. Warto zwrócić uwagę na dynamiczny wzrost sprzedaży na rynku północnoamerykańskim, gdzie Väderstad w 2021 r. zanotował 21-proc. zwyżkę - firma ta jednocześnie przejęła lokalnego producenta siewników i maszyn uprawowych, firmę AAIV.
Mattias Hovnert, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Väderstad wyjaśnia tak duży wzrost zwiększoną gotowością rolników do inwestowania z uwagi na wyższe ceny producentów. Sprzedażowo dobrze radzi sobie cały asortyment produktów, z siewnikiem Tempo na czele.
Na rynku polskim spółka Väderstad, czyli krajowe przedstawicielstwo szwedzkiego producenta, w 2020 r. zanotowała sprzedaż w wysokości 60,6 mln zł (zysk - 3,9 mln zł). Oznacza to sukcesywny wzrost obrotów spółki z siedzibą w wielkopolskich Pniewach - dla porównania w 2018 r. przychody Väderstad w Polsce wyniosły 53,3 mln zł, zaś zysk - 2,3 mln zł.