Raporty Aktualności

Sprzedaż ciągników rolniczych w 2023 r. – marki, modele, województwa, powiaty. Zobacz naszą analizę rynku

Data publikacji:

Sprzedaż ciągników rolniczych w Polsce w całym 2023 r. była istotnie niższa w porównaniu do 2022 r. Wystarczy rzut oka na dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), które wskazują, iż w tym czasie zarejestrowano 10 289 szt. nowych ciągników rolniczych. Wolumen rynku po styczniu-grudniu br. jest niższy aż o 12,3% niż w 2022 r. (11 736 sztuk). W grudniu br. zarejestrowano zaś aż 1335 szt. nowych ciągników rolniczych. Oznacza to 19,6-proc. wzrost w stosunku do grudnia 2022 r.

    Sprzedaż ciągników rolniczych w 2023 r. – marki, modele, województwa, powiaty. Zobacz naszą analizę rynku

Dane dotyczące sprzedaży ciągników w 2023 r. przynoszą spore różnice w porównaniu do wcześniejszych rankingów sprzedaży. W największym stopniu straciły marki: Zetor (spadek udziału rynkowego z 7% do 2,8%), Massey Ferguson (z 7,5% do 5,8%) i Case IH (z 7,8% do 6,9%).

W tym czasie zaś reszcie stawki zdecydowanie odskoczyła pierwsza trójka – New Holland (wzrost z 15,7% do 17,4%), John Deere (z 13,8% do 15,1%) i Kubota (z 9,7% do 11,5%). Analizując udziały rynkowe poszczególnych marek, warto zwrócić uwagę na zdecydowanie ponadprzeciętne wyniki niektórych brandów odnotowywane w ostatnich miesiącach ub. roku (zwłaszcza w grudniu 2023 r.). W grudniu ub. roku ilości rejestracji, a co za tym idzie udziały rynkowe, były zdecydowanie wyższe w przypadku marek: New Holland, Case IH, Massey Ferguson i Steyr…

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj atr express - zamów:

Bezpłatny egzemplarz Prenumeratę

YouTube atrexpress

zobacz więcej

Pokaz opryskiwacza HARDI AEON CENTURAline


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Pokaz robota autonomicznego - NAIO ORIO


W chwili otwarcia wideo, YouTube wyśle pliki cookie. Polityka prywatności YouTube

Bądź na bieżąco! Zapisz się do newslettera

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Boomgaarden Medien Sp. z o.o. treści marketingowych (newsletter) za pośrednictwem poczty elektronicznej w tym informacji o ofertach specjalnych dotyczących firmy Boomgaarden Medien Sp. z o.o. oraz jej kontrahentów.